Trzy kilometry do szczęścia?
: 01 lut 2021, 22:30
Trwa burzliwa dyskusja nad przebiegiem południowo-zachodniej obwodnicy Ostrołęki, ( http://ekomena.org.pl/index.php/475-obwodnica-20 ) której trasa planowana jest od miejscowości Nożewo do Szwendrowego Mostu. Jej przebieg planowany jest przez cenne przyrodniczo tereny. Z obwodnicy skorzystają tylko kierowcy jadący od Różana w kierunku Myszyńca. Orientacyjna długość tej obwodnicy to nieco ponad 13 km. Czy obwodnica ta poprawi płynność ruchu na ostrołęckich mostach? Raczej nie, bo zdecydowana większość pojazdów jadących drogą nr 61 od strony Różana nie jedzie w kierunku Myszyńca, tylko chce się przeprawić jednym z mostów na drugą stronę Narwi. Z tego powodu w godzinach szczytu szczególnie w weekendy oba mosty stoją…
Kilkanaście lat temu została zbudowana obwodnica Ostrołęki od al. Wojska Polskiego w Ostrołęce-Wojciechowicach do ul. Goworowskiej. Naturalne przedłużenie tej obwodnicy w kierunku zachodnim poprowadzi nas wzdłuż modernizowanej linii kolejowej do rzeki Narew. To około 2500 metrów. Od Narwi do ul. Warszawskiej jest już nieco ponad 500 metrów. Czy brakuje nam do szczęścia trzy kilometry drogi i mostu?
Modernizacja linii kolejowej Ostrołęka-Szczytno trwa. Stary most kolejowy będzie wyburzony. W tym miejscu powstanie nowa przeprawa. Być może jest już za późno na zmiany. Gdyby ten temat został podjęty wcześniej, trwała by teraz praca nad budową przeprawy kolejowo-drogowej oraz równoczesnej wymiany torów i budowy drogi. Skorzystałaby i kolej, i drogowcy, gdyż taka wspólna inwestycja byłaby tańsza. Most kolejowo-drogowy na pewno byłby dużo tańszy od budowy dwóch mostów: kolejowego i drogowego.
W tym miejscu chcielibym podjąć dyskusję społeczną i zapytać się Państwa, która obwodnica jest bardziej potrzebna dla kierowców: ta łącząca Nożewo ze Szwendrowym Mostem czy ta od ul. Goworowskiej do Warszawskiej? Koszty obydwu być może będą porównywalne: pierwsza wymaga pobudowania 13 kilometrów nowej drogi, druga 3 kilometrów i przeprawy drogowej przez Narew. Środki na budowę obwodnicy są, skoro trwają prace nad jej przebiegiem, środki na przeprawę przez Narew również, gdyż starosta ostrołęcki planuje budowę przeprawy w Teodorowie (?!). Wystarczy środki z obu inwestycji przeznaczyć na budowę trzykilometrowego przedłużenie istniejącej obwodnicy, a znacząco poprawi się płynność ruchu w Ostrołęce...
Która obwodnica jest według Państwa najbardziej potrzebna dla Ostrołęki? Zachęcamy do dyskusji.
Kilkanaście lat temu została zbudowana obwodnica Ostrołęki od al. Wojska Polskiego w Ostrołęce-Wojciechowicach do ul. Goworowskiej. Naturalne przedłużenie tej obwodnicy w kierunku zachodnim poprowadzi nas wzdłuż modernizowanej linii kolejowej do rzeki Narew. To około 2500 metrów. Od Narwi do ul. Warszawskiej jest już nieco ponad 500 metrów. Czy brakuje nam do szczęścia trzy kilometry drogi i mostu?
Modernizacja linii kolejowej Ostrołęka-Szczytno trwa. Stary most kolejowy będzie wyburzony. W tym miejscu powstanie nowa przeprawa. Być może jest już za późno na zmiany. Gdyby ten temat został podjęty wcześniej, trwała by teraz praca nad budową przeprawy kolejowo-drogowej oraz równoczesnej wymiany torów i budowy drogi. Skorzystałaby i kolej, i drogowcy, gdyż taka wspólna inwestycja byłaby tańsza. Most kolejowo-drogowy na pewno byłby dużo tańszy od budowy dwóch mostów: kolejowego i drogowego.
W tym miejscu chcielibym podjąć dyskusję społeczną i zapytać się Państwa, która obwodnica jest bardziej potrzebna dla kierowców: ta łącząca Nożewo ze Szwendrowym Mostem czy ta od ul. Goworowskiej do Warszawskiej? Koszty obydwu być może będą porównywalne: pierwsza wymaga pobudowania 13 kilometrów nowej drogi, druga 3 kilometrów i przeprawy drogowej przez Narew. Środki na budowę obwodnicy są, skoro trwają prace nad jej przebiegiem, środki na przeprawę przez Narew również, gdyż starosta ostrołęcki planuje budowę przeprawy w Teodorowie (?!). Wystarczy środki z obu inwestycji przeznaczyć na budowę trzykilometrowego przedłużenie istniejącej obwodnicy, a znacząco poprawi się płynność ruchu w Ostrołęce...
Która obwodnica jest według Państwa najbardziej potrzebna dla Ostrołęki? Zachęcamy do dyskusji.