średnio: 51,06 km/h
TO powinno powtórzyć podstawówkę...
Jak dziennikarz "TO" średnią liczył
Bzdura....
Trzeba rozróżnic dwie sprawy......
1. Prędkość szlakowa rzeczywista prędkość pociągu
2. Prędkość handlowa prędkość pociągu z uwzględnieniem zatrzymań na przystankach i stacjach.
Dziennikarz miał rację jeśli napisał, że pociąg jechał przeciętnie 70km/h.
Jak wyglada jazda na tym odcinku
1.Ostrołęka - Pasieki 60 km/h
2.Pasieki - Przetycz 40 km/h
3.Przetycz - Wyszków 60km/h
4.Wyszków -Tłuszcz 80km/h
5.Tłuszcz - Zielonka 90km/h
6.Zielonka - Warszawa Rembertów 40km/h
7.Warszawa Rembertów - Warszawa Wschodnia 100km/h
8.Warszawa Wschodnia - Warszawa Zachodnia 80 km/h
Odległość z Ostrołęki do Warszawy Zachodniej to 123 km
Trzeba rozróżnic dwie sprawy......
1. Prędkość szlakowa rzeczywista prędkość pociągu
2. Prędkość handlowa prędkość pociągu z uwzględnieniem zatrzymań na przystankach i stacjach.
Dziennikarz miał rację jeśli napisał, że pociąg jechał przeciętnie 70km/h.
Jak wyglada jazda na tym odcinku
1.Ostrołęka - Pasieki 60 km/h
2.Pasieki - Przetycz 40 km/h
3.Przetycz - Wyszków 60km/h
4.Wyszków -Tłuszcz 80km/h
5.Tłuszcz - Zielonka 90km/h
6.Zielonka - Warszawa Rembertów 40km/h
7.Warszawa Rembertów - Warszawa Wschodnia 100km/h
8.Warszawa Wschodnia - Warszawa Zachodnia 80 km/h
Odległość z Ostrołęki do Warszawy Zachodniej to 123 km
Nigdy nie kłóć się z głupcem, bo ludzie mogą nie dostrzec różnicy
no niebardzo...... koszty to: benzyna/olej napędowy = 50zł + ewentualne dodatki ..... mandacik i zmęczenie. A czas podróży samochodem deczko większy
Regulamin jazdy pociągiem po....... śluńsku
1. Chto chce jechać kolejom ten musi mieć bilet. Bilet kupuja sie przi
kasie za piniądze, aż do tego miejsca, kaj chce sie jechać. Chto jechać
nie chce - może biletu nie kupować.
2. Naczelnik stacyi abo zawiadowca jest łod tego coby kozoł trąbić, abo
tyż żeby piskoł. Poznać go idzie po czerwonyj czapce, takim samym nosie
i zaspanej minie.
3. Do pociągu wsiado sie bez drzwiczki i wysiado sie tom samom drogom.
Jednocześnie do Krakowa i Bytomia wyjechać nie idzie.
4. Kierunek jazdy wybiero se sam podróżny. Dozwolono mu jest na ten
przykład z Bytomia do Sosnowca jechać przez Wrocław.
5. Dzieci płacom pół bileta. Panny po 30 latach za dzieci uwożać nie
idzie, choćby były małe i bardzo głupie.
6. Siafner, czyli konduktor, jest to taki urzędnik kiery robi dziurki.
7. Chto ma bilet wolnej jazdy, ten płacić nie potrzebuje, chyba że sie
koniecznie uprze.
8. Do kupeju można zabirać ino mieńsze tłumoczki, przez co żony zabirać
nie wolno.
9. Jeżeli podróżny chce użyć ździebko ruchu - wolno mu lecieć za
pociągiem.
10. Jeśli sie pociąg wykolei, to nie śmiesz mu tego brać za złe -
przeca kuń ma śtyry nogi, a tyż sie potknie.
11. Jak pociąg jest w pełno biegu, wtedy do knajpy wstępować nie możno.
12. Pociągów przez letnie miesiące sie nie łogrzywo.
13. Za nieudane napady miłosne dyrekcje nie łodpowiadajom.
14. Pociągi nadchodzom w rozmaitych godzinach z rozmaitych stacyj.
15. Za jadło i picie w restauracjach musi sie płacić.
16. Łużywać firanek wagonowych na pieluchy lo dziecek nie wolno.
17. Polowanie i strzylanie w wagonach jest niedozwolone, za wyjątkiem
niesrogiej nagonki na gęsi. (Terozki to pewnikiem na kaczki. )
Nigdy nie kłóć się z głupcem, bo ludzie mogą nie dostrzec różnicy