Źródło: http://www.tvnwarszawa.pl/-1,1620593,0, ... omosc.htmlTVN Warszawa pisze:-Chcemy małymi krokami zmieniać wizerunek kolei - zapowiada prezes Kolei Mazowieckich, Jakub Majewski. To ma być znacząca zmiana jakościowa w obsłudze pasażerów. Powstać ma Centrum Zarządzania Kryzysowego. Ruszą również nowe ekspresy regionalne. Będzie nowy tabor.
PKP chce wiedzieć co o dworcach myślą pasażerowie
Polskie Koleje Państwowe pytają pasażerów o ich poziom satysfakcji, pisze "Gazeta Stołeczn...
więcej»
Wizerunek firmy ma się zmienić w ciągu kilku lat. Jednak pierwsze efekty zobaczymy już w ciągu miesiąca. Właśnie w tym czasie ma powstać Centrum Zarządzania Kryzysowego.
Nie chcą powtórki
Koleje zapowiadają, że już nigdy nie dojdzie do takiej sytuacji, jak miała miejsce dwa miesiące temu. Podczas dużej awarii pasażerowie byli praktycznie zdani sami na siebie.
Teraz w awaryjnych sytuacjach o podróżnych ma zadbać specjalny zespół. - Nasz człowiek będzie odpowiedzialny za to, żeby zapewnić transport zastępczy, żeby podstawić drugi pociąg - wyjaśnia założenia nowego systemu Jakub Majewski. - Będzie też osoba, która w przypadku niedogodności poinformuje pasażerów, kiedy dojadą do celu - dodaje.
Nowe połączenia
Nowości będzie jednak dużo więcej. W nowym roku ma się zmienić rozkład jazdy. Koleje uruchomią m.in. ekspresy regionalne z Warszawy do Płocka, Radomia, Ostrołęki i Ciechanowa.
Milionowe dotacje dla Kolei Mazowieckich
Prawie 200 mln zł unijnego dofinansowania otrzymają Koleje Mazowieckie na inwestycje w tab...
więcej»
Pasażerowie wciąż narzekają na ich zbyt małą ilość. - Oni w ogóle nie myślą - denerwuje się jeden z pasażerów. - Żeby po godzinie siódmej puszczać tylko jeden skład, kiedy tylu ludzi jedzie do szkoły lub do pracy - dziwi się.
Będzie więcej składów
- Mamy oczywiście świadomość, że tego taboru brakuje i że pociągów powinno być więcej. W tej chwili trwają prace nad tym, żeby pociągów w nowym rozkładzie przybyło - mówi prezes Kolei Mazowieckich, Jakub Majewski.
Składów ma przybyć w najbliższych latach. - Myślę, że w połowie przyszłego dziesięciolecia, powinniśmy mieć 50 proc. nowego taboru i 50 proc. zmodernizowanego - zapowiada odważnie Jakub Majewski. Teraz po torach w barwach Mazowsza jeździ 220 pociągów, ale wśród nich tylko 21 nowoczesnych składów.
Więcej informacji
Pasażerowie narzekają też na brak informacji. Na stacji Warszawa Włochy po interwencji TVN Warszawa postawiono tablice informacyjne SKM-ki oraz nowy rozkład jazdy Kolei Mazowieckich. Jednak pasażerom często nie chce się czytać komunikatów, a część z nich dopiero gdy widzi nadjeżdżający pociąg w ostatniej chwili zmienia peron. Często tuż przed nadjeżdżającym pociągiem. Oby zatem większa ilość informacji szła w parze z bezpieczeństwem pasażerów.
Pomysł uruchomienia ekspresu regionalnego na trasie Warszawa-Ostrołęka jest pomysłem bardzo dobrym, pod jednym podstawowym warunkiem: mianowicie, że nie zepsuje się tego tak jak zrobiono to w 2007 roku uruchamiając pociąg "KURPIE", który nie dość, że do dziś dnia godziny ma ni w kij ni w oko (przyjazd do Warszawy na 8:00 - do pracy nie zdąży się, odjazd z Warszawy o 16:00-z pracy nie zdąży się na pociąg), to jeszcze zatrzymuje się na każdym przystanku osobowym wydłużając sobie tym samym czas jazdy.
"Ekspres regionalny" jak to nazywają KM miałby sens gdyby zatrzymywał się TYLKO na stacjach mających jako taką frekwencję: na odcinku Tłuszcz-Ostrołęka mogłyby być to: Mostówka, Wyszków, Dalekie, Przetycz, Pasieki, natomiast między Warszawą a Tłuszczem zatrzymywałbym go jedynie w Zielonce i Wołominie.
Pozdrawiam, miejmy nadzieję, że coś z tego wyjdzie i nareszcie powstanie jakieś sensowne połączenie Ostrołęki z Warszawą.