Witam!
Chiałabym zapytać się czy może ktoś orientuje się do którego lekarza internisty mogłabym zgłosić się w razie np. przeziębienie. Od października studiuję i mieszkam w Ostrołęce, mam swojego lekarza rodzinnego i nie chciałabym go zmieniać, jednak jego godziny przyjęć wykluczają mój dojazd do niego do Wyszkowa. Stąd moje pytanie o jakiś kontakt najlepiej jeśli było by to na NFZ.
Z góry bardzo dziękuję i czekam na jakąś odpowiedź.
lekarz internista
Re: lekarz internista
Jeżeli pójdziesz do lekarza w Ostrołęce automatycznie zostanie założona Twoja karta u tego lekarza i w tym momencie stracisz możliwość chodzenia do swojego dotychczasowego rodzinnego lekarza. W tym momencie można mieć karte założoną tylko u jednego lekarza w Polsce. Wiem, bo sama miałam z tym jakiś czas temu problem.
umk bardzo się mylisz. Oczywiście u nowego lekarza zostanie założona Twoja karta, ponieważ każda wizyta musi być rejestrowana. natomiast o TWOIM ZAPISIE do konkretnego lekarza mówi "DEKLARACJA WYBORU LEKARZA / PIELĘGNIARKI POZ". na pewno składałaś taką deklaracje u swojego lekarza. Aby skorzystać z usług lekarza (w Ostrołęce) nie potrzebujesz wypisywać się od swojego i zapisywać do tego (chociaż lekarze czasem mówią ze to nie zbędne - wcale nie musisz tego robić). Podpisując deklaracje przynależności do lekarza / przychodni , automatycznie rozwiązujesz deklaracje u poprzedniego (poprzedni lekarz nie dostaje refundacji za obejmowanie Ciebie opieką - dlatego lekarz do którego się udajesz często może do tego namawiać). Będąc UBEZPIECZONA i ZAPISANA (deklaracja) do jakiejkolwiek przychodni posiadającej kontrakt z NFZ, masz prawo do świadczeń we wszystkich przychodniach i gabinetach lekarza internisty (pierwszego kontaktu) mających także kontrakt z NFZ. (oczywiście świadczeń bezpłatnych). To lekarz do którego się zgłosisz, w przypadku takiej potrzeby zgłasza przyjęcie osoby spoza listy zapisanych pacjentów, a NFZ rozlicza to z TWOIM LEKARZEM. Ty o nic nie musisz się martwić.
pozdrawiam.