Strona 1 z 2

Filtr stożkowy

: 07 lut 2012, 16:30
autor: hempgru
Siema wszystkim ! Nurtuje mnie pytanie czy założenie stożka do silnika na gaźniku ma sens ? Czy da coś dzwięku itp ?

Re: Filtr stożkowy

: 07 lut 2012, 17:59
autor: hempgru
Jest to auto, które użytkuje jako drugie . I nigdy nie włoże do niej gazu ! Wiesz narazie jest tak, że mam na auto jakiś plan (czekam na przypływ większej gotówki) a stożek sie trafił i wiesz zastanawiam się czy to ma sens.. Honda Civic starszy model

Re: Filtr stożkowy

: 07 lut 2012, 21:06
autor: skutekk
pisalem jaki silnik a nie auto

Re: Filtr stożkowy

: 07 lut 2012, 23:01
autor: hempgru
1,5

Re: Filtr stożkowy

: 07 lut 2012, 23:23
autor: Tyson
myślę, że zmieni nieco dźwięk silnika, szczególnie przy mocniejszym wciśnięciu gazu.
Ja na stożku w poprzednim aucie zrobiłem 150tkm. Żeby było śmieszniej, to ze stożkiem na gazie lepiej jeździł niż na fabrycznym filtrze :)

Re: Filtr stożkowy

: 08 lut 2012, 0:54
autor: hempgru
Na głównym forum Hondy napisali, że tylko wygląd da i tyle..

Re: Filtr stożkowy

: 08 lut 2012, 12:12
autor: kartka_86
Tak w ogóle jeśli masz civica 1,5 to nie jest to gaźnik tylko wtrysk dwupunktowy(silnik d15b2) filtr raczej nie wiele da ale możesz poszukać kolektora wydechowego 4-2-1 np od silnika d16z6

Re: Filtr stożkowy

: 08 lut 2012, 14:20
autor: hempgru
widzisz i o takie konkrety mi chodziło. w ogóle będe się zastanawiał czy nie zrobić swapa..

Re: Filtr stożkowy

: 08 lut 2012, 16:45
autor: kartka_86
trochę kasy będziesz potrzebował.co chcesz wstawić?

Re: Filtr stożkowy

: 09 lut 2012, 13:47
autor: hempgru
na ten rok planuje ogarnięcie blacharki i zrobieniu lepszej hamowni.. za rok pomyśłe nad jakimś silnikiem może z rodziny vtec nie wiem jeszcze sam.. Pomysłow mam dużo ; )

Re: Filtr stożkowy

: 09 lut 2012, 20:16
autor: przeklinak
ja słyszałem że filtr sam nic nie da trzeba jeszcze auto na komputerze przestawić bo ustawienia masz na filtr fabryczny

Re: Filtr stożkowy

: 09 lut 2012, 20:40
autor: hempgru
Tak tylko, że to Hanka 3 generacji z 86 roku.. silnik na gaźniku więc nie wiem czy ma sens jakaś przeróbka. Ogólnie autko fajnie się zbiera ale apetyt rośnie w miarę jedzenia ; )

Re: Filtr stożkowy

: 10 lut 2012, 21:07
autor: kartka_86
ja bym go zostawił w oryginale tylko doprowadzić do stanu idealnego.

Re: Filtr stożkowy

: 10 lut 2012, 23:18
autor: Bzyk
Daj jakieś zdjęcia :)

Re: Filtr stożkowy

: 11 lut 2012, 4:39
autor: hempgru
daj maila na priva i będą zdjęcia..

Re: Filtr stożkowy

: 06 mar 2012, 17:02
autor: antonio
zamiast bawić sie w naklejki i płytę CD chroniącą przed fotoradarem, podpytaj jakiegoś znajomego co skończył zasadnicza szkołe zawodową to ci powie jak za pomocą jednej wajchy zwiększyć moc, i spalanie o kilkanaście koni mechanicznych




grozi to czasami pęknięciem głowicy przegrzaniem silnika, uszczelki, wypaleniem tłoka, zaworów, ale tylko wtedy gdy chcemy podnieść moc o jakieś 30%

do 10 % wydaje mi się że nic złego się nie dzieje z samochodem prócz lepszego przyspieszenia

najlepiej niech się wypowie specjalista fachowiec Sebastian spec od samochodów z giełdy, człowiek znający samochody z forum internetowego mechanik dokonujący profesjonalnych napraw oraz diagnostyki samochodów po przeczytaniu paru forów, i komentarzy na pudelku

Re: Filtr stożkowy

: 08 mar 2012, 20:32
autor: antz13
Się antonio tak nie mądruj, bo wywód początek ma wywyższający. To o czym poprzednicy piszą (modyfikacje) i nieszkodzące 10% to abstrakcja. Sam filtr może tylko dźwięk poprawić i pewnie poprawi. I pewnie nie trzeba wspominać o temperaturze.
Dziękuję.

Re: Filtr stożkowy

: 10 mar 2012, 11:47
autor: antonio
antz13 pisze:Się antonio tak nie mądruj, bo wywód początek ma wywyższający. To o czym poprzednicy piszą (modyfikacje) i nieszkodzące 10% to abstrakcja. Sam filtr może tylko dźwięk poprawić i pewnie poprawi. I pewnie nie trzeba wspominać o temperaturze.
Dziękuję.
jaka abstrakcja 10% wiesz ty chociaż o jakiej (modyfikacji mówiłem ) bo ja bym tego modyfikacją nie nazwał

jeżeli uważasz że filtr stożkowy jest nieszkodliwy to oznacza że nie posiadasz wykształcenia ani wiedzy na temat mechaniki pojazdowej

Re: Filtr stożkowy

: 12 mar 2012, 10:04
autor: antz13
antonio pisze:
antz13 pisze:Się antonio tak nie mądruj, bo wywód początek ma wywyższający. To o czym poprzednicy piszą (modyfikacje) i nieszkodzące 10% to abstrakcja. Sam filtr może tylko dźwięk poprawić i pewnie poprawi. I pewnie nie trzeba wspominać o temperaturze.
Dziękuję.
jaka abstrakcja 10% wiesz ty chociaż o jakiej (modyfikacji mówiłem ) bo ja bym tego modyfikacją nie nazwał

jeżeli uważasz że filtr stożkowy jest nieszkodliwy to oznacza że nie posiadasz wykształcenia ani wiedzy na temat mechaniki pojazdowej
Oj antonio. Chłopak chce filtr zaaplikować (zawsze to jakaś modyfikacja). 10% Twoim zdaniem ( słusznym zresztą) bezpiecznych przy tym nie uzyska, a tym bardziej nie przekroczy (nawet 5%). Filtr stożkowy jest nieszkodliwy, ale warunkiem jest odpowiednie dobranie oraz montaż (najlepiej dedykowany, odpowiednie odległości rur doprowadzających itp. - ale to powinieneś wiedzieć). O temperaturze doprowadzającego powierza już pisałem. I prawdą jest, że nie każdy silnik nie każdy stożek zaakceptuje, a na pewno może się przeróżnie zachowywać. Inna sprawa, że bez odetkania wydechu większego sensu to pewnie nie ma. Ale nie mi się wypowiadać. Nie posiadam wykształcenia na temat mechaniki pojazdowej. I nie denerwuj się tak, bo tym razem zapomniałeś o znakach interpunkcyjnych.

Re: Filtr stożkowy

: 12 mar 2012, 14:39
autor: antonio
najtańszą i zapewniającą realne podniesienie mocy silnika jest kręcenie śrubą na pompie paliwowej dawką paliwa, problem może być przegrzewanie, dosłownie wybuch cylindra, oczywiście zwiększone spalanie i więcej koni pod maską, kwestia doboru dawki powietrza.

zamiast inwestować w filtr stożkowy polecam częściej zmieniać zwykły i markowy filtr powietrza, na pewno wpłynie to na mniejsze zużycie paliwa.

Re: Filtr stożkowy

: 12 mar 2012, 18:54
autor: antz13
antonio pisze:najtańszą i zapewniającą realne podniesienie mocy silnika jest kręcenie śrubą na pompie paliwowej dawką paliwa, problem może być przegrzewanie, dosłownie wybuch cylindra, oczywiście zwiększone spalanie i więcej koni pod maską, kwestia doboru dawki powietrza.

zamiast inwestować w filtr stożkowy polecam częściej zmieniać zwykły i markowy filtr powietrza, na pewno wpłynie to na mniejsze zużycie paliwa.
Zgadzam się z przedmówcą. Może sportowy wkład filtra? Ale też nie wiem, czy warto.

Re: Filtr stożkowy

: 13 mar 2012, 20:14
autor: antonio
jeżeli masz ponad 150 tyś na pewno odczujesz większą moc wymieniając uszczelkę pod głowicą
a tak na marginesie nie ma opcji gdy jest sprawny silnik na podniesienie mocy i jednocześnie obniżenia spalania.

Re: Filtr stożkowy

: 15 mar 2012, 19:05
autor: hempgru
Ładnie się chłopaki rozpisali ; )

Re: Filtr stożkowy

: 16 mar 2012, 0:24
autor: antz13
antonio pisze:jeżeli masz ponad 150 tyś na pewno odczujesz większą moc wymieniając uszczelkę pod głowicą
a tak na marginesie nie ma opcji gdy jest sprawny silnik na podniesienie mocy i jednocześnie obniżenia spalania.
Ja wiem?
Załóż se hempgru ten stożek. Dźwięk będzie fajny jak zasysa.

Re: Filtr stożkowy

: 18 mar 2012, 23:56
autor: antonio
antz13 pisze: Ja wiem?
Załóż se hempgru ten stożek. Dźwięk będzie fajny jak zasysa.
Na 100% to jest spójnie nie logiczne nie można jednocześnie podnieść mocy i obniżyć spalanie montując jakiś filtr stożkowy, jak jest zapchany filtr to do komory spalania będzie się dostawać mniej powietrza za to więcej paliwa i suma summarum spalanie wzrośnie,
Na dźwięk również ten filtr nie będzie miał wpływu a zasysanie to usłyszysz jak turbina będzie,
zrób dziurę w obudowie filtra powietrza i też będzie słychać zasysanie