organizacja wesela

Najlepszy fotograf, zespół na wesele, sala? Nasi użytkownicy doradzą najlepiej!
Awatar użytkownika
Bart3kk
plutonowy
Posty: 249
Rejestracja: 14 lis 2006, 16:05
Lokalizacja: Ławy k. Ostrołęki

organizacja wesela

Post autor: Bart3kk »

Witam, mam kilka pytań odnośnie całej organizacji weselicha ;) Człowiek się starzeje, trzeba myśleć o rodzinie:D

Po pierwsze jak kształtują się koszty w salach od pary gości w 2012?
Jak jest z terminami ,o wakacje nie pytam , a raczej o miesiąc typu wrzesień,październik, czy szukając rok przed znajdę coś, czy półtora roku to odpowiedni termin?

Jak wygląda sprawa zaliczek, jak ktoś może niech poda mniej więcej ile i za co zostawił zaliczki ?

I ostatnia sprawa wesele na ok. 160-170 gości ,normalne bez ekstrawagancji ile wyniósł ogólny koszt organizacji takiej zabawy?

Pozdrawiam :)
agrafka111
szeregowy
Posty: 46
Rejestracja: 12 maja 2010, 19:13

Re: organizacja wesela

Post autor: agrafka111 »

U mnie wesele jest organizowane na 110-120 osób. Podliczyliśmy sobie, że ze wszystkim wyjdzie po 20 tyś na osobę (policzone dosłownie wszystko;p).
Awatar użytkownika
Qrpiana
starszy sierżant
Posty: 346
Rejestracja: 09 maja 2006, 18:15
Lokalizacja: Ostrołęka

Re: organizacja wesela

Post autor: Qrpiana »

Rok to w sumie konieczne minimum na znalezienie odpowiadającej Ci sali. W krótszym terminie też znajdziesz wolny termin, tylko wtedy musisz zdecydować się na to co jest, czyli jak się nie ma co się lubi to się lubi co się ma.

Kwestia zaliczek kształtuje się od ogólnego (wstępnego) kosztorysu wesela. W naszej okolicy 1000-2000zł. I tu zwróć uwagę na właśnie ten wstępny kosztorys. Rezerwując sale na 2 lata wcześniej weź pod uwagę, że przez ten czas ceny mogą się zmienić i na pół roku przed weselem ze 130zł za osobę będziesz musiał zapłacić 180zł.

Ostatnie Twoje pytanie jest czysto matematyczne. Pozostaje tylko troszkę pododawać liczby.
Robcio
szeregowy
Posty: 42
Rejestracja: 01 wrz 2010, 21:34

Re: organizacja wesela

Post autor: Robcio »

Też jestem świeżo po tej "imprezie".
Ok 130 osob- koszt niecałe 40.tys, wszystko zalezy od tego co sobie zazyczysz, i od tego ile uda ci się wynegocjować bądź znaleźć tańsze .
co do zaliczek/zadatków- sala- do10%, zespół- do 10%- foto- tu już więcej chcą- 10- 30%- mowa od ceny całkowitej.
Olqaa
kapral
Posty: 123
Rejestracja: 23 cze 2008, 19:47

Re: organizacja wesela

Post autor: Olqaa »

Brałam w tym roku ślub- dokładnie w kwietniu. Z tymi terminami , że się czeka rok czy tam 2 lata to mit. My mieliśmy 3 miesiące do terminu i w każdej sali było wolne. Zależy czy masz upatrzoną dana sale czy nie. Teraz w Ostrołęce jest wysyp sal jak grzybów po deszczu, myślę , że niedługo będą świeciły pustkami.

Ceny zależą od sali- najtaniej to od 130 do 180. 150 to taki standard , wiadomo , że każdemu zależy, aby wypadło jak najlepiej. My mieliśmy wesele w Emilii w łęgu i szczerze nie polecam, jedzenia było mało i nie było smaczne a do tego rzadko zmieniali talerzyki, mimo moich próśb- bo mieli" harmonogram zmian" .

Co do zaliczek to najczęściej na salach się wpłaca 1000zł . Fotograf i kamerzysta oraz zespół to indywidualne kwestie- u niektórych my nic nie wpłacaliśmy. Kwestia dogadania.
mon
szeregowy
Posty: 39
Rejestracja: 10 kwie 2012, 22:02

Re: organizacja wesela

Post autor: mon »

Chodzi Ci o rok 2012 czy 2013? Jeżeli o 2013 to jestem dość na bieżąco w tym temacie.

Cena na salach weselnych za osobę na rok 2013 w Ostrołęce i okolicach waha się od 140 do 170 zł. W to masz wliczone ciepłe posiłki, przekąski, napoje zimne, kawa, herbata.

Koszt fotografa jak i kamerzysty waha się w granicach ~2000 zł (za jedną usługę)

Zespoły liczą sobie ok. 3000 zł

Rok - półtora przed weselem moim zdaniem jest najlepszym okresem rozpoczęcia organizacji wesela, ponieważ wtedy masz jeszcze duży wybór sal, kamerzysty, fotografa, zespołu.

Zaliczki są różne, ale tak jak napisał Robcio wahają się w granicach 10-30% ogólnej kwoty.
Na sali weselnej od 1000 do 2000 zł.

Wesele na tyle osób co napisałeś wyniesie pewnie ok. 50 000 zł.

Jest dużo kosztów, o których na początku nie zdajesz sobie sprawy, dopiero w trakcie rozmów z usługodawcami dowiadujesz się, że coś takiego jest.
maczeta
szeregowy
Posty: 19
Rejestracja: 04 wrz 2011, 19:24

Re: organizacja wesela

Post autor: maczeta »

Zgadzam się z przedmówcami, ceny podobne, mam termin na koniec września.
Nie został tutaj poruszony temat paliwa weselnego, który to niewątpliwie też jest sporym wydatkiem (oczywiście w ścisłym związku z liczbą gości).

Kosztów kościoła jeszcze nie znam, ale sądzę, że są mniejsze niż większość tutaj opisanych wydatków.

pozdro
mon
szeregowy
Posty: 39
Rejestracja: 10 kwie 2012, 22:02

Re: organizacja wesela

Post autor: mon »

maczeta pisze:Kosztów kościoła jeszcze nie znam, ale sądzę, że są mniejsze niż większość tutaj opisanych wydatków.
Ślub kościelny kosztuje ~900 zł
Dodatkowo organista
Olqaa
kapral
Posty: 123
Rejestracja: 23 cze 2008, 19:47

Re: organizacja wesela

Post autor: Olqaa »

My za ślub kościelny płaciliśmy 1000 - razem z organista , kościelnym itp.

Za fotografa 1000 , kamerzysta 1800, zespół 2000

My mieliśmy 3 miesiące a wszystkie sale, kamerzysta i fotograf oraz zespół , który chcieliśmy mieli wolne terminy, zresztą do kilku zespołów dzwoniliśmy i też mieli wolne. Także z tymi " zajętymi " terminami to fikcja. Może dlatego , żeby się szybciej decydować, bo teraz coraz mniej wesel- bo coraz ciężej się żyje- a brać kredyt na wesele na start mija się z celem. (moim zdaniem)
mrw
starszy szeregowy
Posty: 53
Rejestracja: 25 mar 2008, 20:56

Re: organizacja wesela

Post autor: mrw »

a orientuje sie ktos ile kosztuje wynajem samochodu?
wadera
szeregowy
Posty: 8
Rejestracja: 07 sie 2012, 14:50

Re: organizacja wesela

Post autor: wadera »

Wynajem samochodu - np. audi A6 to 400zł, jaguar, bmw 700-800, limuzyna ok.1000zł.
Zgadzam się z przedmówcami, że terminy wcale nie są pozajmowane, zwłaszcza jeśli chodzi o jesienne miesiące, można wtedy liczyć na zniżki i wszystko można bez problemu załatwić - zespoły, kamerzyści, fotografowie i inni są wolni.
Na taką ilość osób, bez ekstrawagancji to 45-50 tys. zł
agnieszka-smieszka
szeregowy
Posty: 5
Rejestracja: 17 sie 2012, 11:12

Re: organizacja wesela

Post autor: agnieszka-smieszka »

specjalnie zalozylam konto, zeby sie wypowiedziec i mam od razu takie pytanie: czy wy ludzie powariowaliscie? wesele 20 tysiecy na osobe, inny przypadek 50 tysiecy za calosc?? to co wy tam macie? zlota zastawe i 80 cieplych dan? ja bede miec wesele za jakies 16 tysiecy, 130zl od osoby. ale jak sie chce zrobic pokazowke, to pozniej tak wychodzi. radze osobie zdajacej pytanie na poczatku watku, zeby nie do konca sugerowala sie tym, co ludzie tu pisza i nie dala sobie wcisnac na glowe calego syfu i kitu jaki wciskaja tzw uslugodawcy, jak np zaspoly, sale weselne, fotograf. trzeba po prostu poszukac porzadnie, bo ja mam np fotografa i kanerzyste za 1500zl (razem, nie od uslugi). Ktos napisal, ze o wielu rzeczach czlowiek dowiaduje sie dopiero jak idzie cos zalatwiac. no przeciez to proste, ze kazdy, kto oferuje swoje uslugi bedzie wymyslal cala mase rzeczy dodatkowy, ktore po prostu MUSZA byc na weselu. a moze by tak troche zdrowego rozsadku i asertywnosci? i moze by sie tak nie godzic na wszystko? wszystko musi byc najdrozsze bo inaczej to obciach i co ludzie powiedza, ja bede miec buty za 100zl a nie jak kolezanka za 300? nie zauwazyliscie jeszcze, ze jak tylko pada slowo "slubne" to cena rosnie o jakies 100 czy 200 %? tak, tak %... a mozna rownie dobrze umowic sie np do fryzjera na uczesanie nie chcwalac sie od progum ze to na wlasny slub, bo wtedy slyszy sie od razu: a to w takim razie bedzie drozej... mozna tak wymieniac bez konca, ale ludzie na hura i tak rzuca sie na to, co najdrozsze, bo inni tak maja...zalosne...
teraz mozecie mi pojechac za ta prawde, ktora napisala,, mam to gdzies.
osobie rozpoczynajacej watek zycze cierpliwosci, zdrowego rozsadku i opanowania. przydatny jest tez kalkulator i spokoj, bo tylko wtedy podejmiesz odpowiednie decyzje. udanego organizowania
matushka
szeregowy
Posty: 5
Rejestracja: 26 lip 2012, 13:27

Re: organizacja wesela

Post autor: matushka »

To może napisz jak kształtują się Twoje poszczególne wydatki? Jestem bardzo ciekawa :) Może to będzie jakaś sugestia dla innych?
Piotrek00
starszy szeregowy
Posty: 99
Rejestracja: 10 cze 2012, 22:42

Re: organizacja wesela

Post autor: Piotrek00 »

Prawda jak zwykle leży pośrodku, jeden zrobi wesele za jak najmniej i będzie zadowolony, drugi wyda kupę forsy i będzie szczęśliwy. Jak płacisz Agnieszko łącznie 16 tys i 130 zł od osoby, to domyślam się, że Twoje wesele jest mniejsze od "standardowego rozmiaru" 120-130 osób. Przy 100 osobach zostaję Ci 3 000 na fotografa, kamerzystę, zespół, kwiaty, kościół, samochód, ubrania, ew. pokoje dla gości - mistrz oszczędzania nie zamknie tego w takiej kwocie. Widać więc, że różnice biorą się po prostu z rozmiaru imprezy.

A bardziej w temacie: coraz bardziej popularne staje się oszczędzanie na kamerzyście, tj. nie branie go w ogóle. Tak naprawdę, 3-godzinny film z ślubu+wesela oglądają przeważnie babcie, reszta rodziny raz obejrzy przewijając 3/4. Lepiej zaoszczędzone pieniądze przeznaczyć na lepszego fotografa i mieć naprawdę pamiątkę na całe życie - fajne, porządne zdjęcia z pomysłem i klimatem, które można wywołać, udekorować nimi mieszkanie itp. Nie radzę też oszczędzać na zespole - nie rzadko bywa, że para chcę tu zaoszczędzić, bo co to za różnica kto gra itp. Dobry zespół to gwarancja zespołu, jak chcę się mieć po taniości, aby było, to według mnie lepiej puścić muzykę z komputera - przynajmniej gwarancja, że się nie napije :)
Ariadna Morales
szeregowy
Posty: 1
Rejestracja: 18 sie 2012, 14:27

organizacja wesela WIOLETTA

Post autor: Ariadna Morales »

Witam wszystkich bardzo serdecznie!
Jeśli jesteście na etapie poszukiwania sali na organizację swojego wymarzonego weselicha odradzam Wszystkim PENSJONAT VIOLETTA! Ceny są niezgodne z umową! za dzieci do lat dwóch opłata wynosi połowę ceny gdzie w większości lokali jak dziecko siedzi u rodziców na kolanach nie płaci się nawet złotówki! bo niby i za co?! na weselu było wiele pomyłek które bardzo nas zmartwiły! np. TORT! całkiem inny niż zamówiony! właściciele pomylili się dając nasz tort na inne wesele! co spowodowało duże niemiłe rozczarowanie :( pokoje które miały być dla gości okazały się zajęte!!! i goście zmuszeni byli wracać 3 km taryfami do miejsca gdzie mieli przygotowane kwatery w zmarnowanym HOTELU MOSiR który czeka na remont:( Właścicielka jest kobietą której nie zależy najwidoczniej na dobrej opinii swego lokalu gdyż bardzo nieładnie potraktowała gości i Nas!
NIE POLECAM!!!! NIE POLECAM!!!! NIE POLECAM!!!! NIE POLECAM!!!! NIE POLECAM!!!! NIE POLECAM!!!! NIE POLECAM!!!!
Piotrek00
starszy szeregowy
Posty: 99
Rejestracja: 10 cze 2012, 22:42

Re: organizacja wesela

Post autor: Piotrek00 »

Rozumiem, że drobne błędy się zdarzają, ale jeżeli zażądali od Ciebie pieniędzy za coś, co miało być darmowe, pomylili tort a pokoje, które miały być wolne, były zajęte to powinnaś iść z tym do sądu. Należy Ci się zwrot za wszystkie koszty wynikłe z powodu niewykonania umowy, a przypuszczam, choć prawnikiem nie jestem, że także jakieś odszkodowanie. Myślę, że dobry prawnik, argumentując, że wesele to bardzo ważna impreza, raz w życiu itp. nie miałby problemów z wygraniem sprawy.
Awatar użytkownika
Bart3kk
plutonowy
Posty: 249
Rejestracja: 14 lis 2006, 16:05
Lokalizacja: Ławy k. Ostrołęki

Re: organizacja wesela

Post autor: Bart3kk »

Dziękuję wszystkim za dużo informacji :) Odnośnie różnicy cen między latem a jesienią, czy będzie to duża różnica? Może ktoś się orientuje :)
lalka
starszy szeregowy
Posty: 54
Rejestracja: 08 cze 2012, 18:54

Re: organizacja wesela

Post autor: lalka »

myślę ze nic nie ma za darmo więc nawet jeśli znajdzie się cos taniej to na pewno na czymś sie to odbije
ODPOWIEDZ