Dzięki za opinię
Jednak ja to co mnie interesuje sprawdzam "na własnej skórze".
Raz dla kogoś zakupiłem portfel na aukcji allegro,
wybierając przy tym opcję kup teraz.
Towar przyszedł listem poleconym - trwało to krótko, kilka dni.
Jednak był nie zgodny z opisem aukcji (brakowało jednego miejsca na
zdjęcie, a z opisu wynika, że są dwa).
Chciałem zareklamować towar i jeszcze raz przeczytałem
informacje "o mnie" - o tym allegrowiczu.
Wyczytałem, że łamie prawo - dokładnie Art. 8 par. 2.
Poinformowałem sprzedawcę o wszystkim, a reklamacja
zakończyła się:
"Proszę podać numer konta bankowego - przeleję panu 9,99 zł
Portfel proszę sobie zatrzymać w ramach rekompensaty za brak jednego okienka na zdjęcie".
Jak widać - koszt towaru został zwrócony, wydałem tylko około 4 złoty
na pierwszą wysyłkę do mnie.
Art. 8
1. Jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową, kupujący może żądać doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną albo
wymianę na nowy, chyba że naprawa albo wymiana są niemożliwe lub wymagają nadmiernych kosztów. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość
towaru zgodnego z umową oraz rodzaj i stopień stwierdzonej niezgodności, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie naraziłby kupującego inny
sposób zaspokojenia.
2. Nieodpłatność naprawy i wymiany w rozumieniu ust. 1 oznacza, że sprzedawca ma również obowiązek zwrotu kosztów poniesionych przez kupującego, w
szczególności kosztów demontażu, dostarczenia, robocizny, materiałów oraz ponownego zamontowania i uruchomienia.