Filtr stożkowy
Filtr stożkowy
Siema wszystkim ! Nurtuje mnie pytanie czy założenie stożka do silnika na gaźniku ma sens ? Czy da coś dzwięku itp ?
Re: Filtr stożkowy
Jest to auto, które użytkuje jako drugie . I nigdy nie włoże do niej gazu ! Wiesz narazie jest tak, że mam na auto jakiś plan (czekam na przypływ większej gotówki) a stożek sie trafił i wiesz zastanawiam się czy to ma sens.. Honda Civic starszy model
Re: Filtr stożkowy
pisalem jaki silnik a nie auto
Re: Filtr stożkowy
myślę, że zmieni nieco dźwięk silnika, szczególnie przy mocniejszym wciśnięciu gazu.
Ja na stożku w poprzednim aucie zrobiłem 150tkm. Żeby było śmieszniej, to ze stożkiem na gazie lepiej jeździł niż na fabrycznym filtrze
Ja na stożku w poprzednim aucie zrobiłem 150tkm. Żeby było śmieszniej, to ze stożkiem na gazie lepiej jeździł niż na fabrycznym filtrze
Re: Filtr stożkowy
Na głównym forum Hondy napisali, że tylko wygląd da i tyle..
Re: Filtr stożkowy
Tak w ogóle jeśli masz civica 1,5 to nie jest to gaźnik tylko wtrysk dwupunktowy(silnik d15b2) filtr raczej nie wiele da ale możesz poszukać kolektora wydechowego 4-2-1 np od silnika d16z6
Re: Filtr stożkowy
widzisz i o takie konkrety mi chodziło. w ogóle będe się zastanawiał czy nie zrobić swapa..
Re: Filtr stożkowy
trochę kasy będziesz potrzebował.co chcesz wstawić?
Re: Filtr stożkowy
na ten rok planuje ogarnięcie blacharki i zrobieniu lepszej hamowni.. za rok pomyśłe nad jakimś silnikiem może z rodziny vtec nie wiem jeszcze sam.. Pomysłow mam dużo ; )
- przeklinak
- chorąży
- Posty: 448
- Rejestracja: 12 mar 2009, 7:11
Re: Filtr stożkowy
ja słyszałem że filtr sam nic nie da trzeba jeszcze auto na komputerze przestawić bo ustawienia masz na filtr fabryczny
Re: Filtr stożkowy
Tak tylko, że to Hanka 3 generacji z 86 roku.. silnik na gaźniku więc nie wiem czy ma sens jakaś przeróbka. Ogólnie autko fajnie się zbiera ale apetyt rośnie w miarę jedzenia ; )
Re: Filtr stożkowy
ja bym go zostawił w oryginale tylko doprowadzić do stanu idealnego.
Re: Filtr stożkowy
Daj jakieś zdjęcia
Re: Filtr stożkowy
daj maila na priva i będą zdjęcia..
Re: Filtr stożkowy
zamiast bawić sie w naklejki i płytę CD chroniącą przed fotoradarem, podpytaj jakiegoś znajomego co skończył zasadnicza szkołe zawodową to ci powie jak za pomocą jednej wajchy zwiększyć moc, i spalanie o kilkanaście koni mechanicznych
grozi to czasami pęknięciem głowicy przegrzaniem silnika, uszczelki, wypaleniem tłoka, zaworów, ale tylko wtedy gdy chcemy podnieść moc o jakieś 30%
do 10 % wydaje mi się że nic złego się nie dzieje z samochodem prócz lepszego przyspieszenia
najlepiej niech się wypowie specjalista fachowiec Sebastian spec od samochodów z giełdy, człowiek znający samochody z forum internetowego mechanik dokonujący profesjonalnych napraw oraz diagnostyki samochodów po przeczytaniu paru forów, i komentarzy na pudelku
grozi to czasami pęknięciem głowicy przegrzaniem silnika, uszczelki, wypaleniem tłoka, zaworów, ale tylko wtedy gdy chcemy podnieść moc o jakieś 30%
do 10 % wydaje mi się że nic złego się nie dzieje z samochodem prócz lepszego przyspieszenia
najlepiej niech się wypowie specjalista fachowiec Sebastian spec od samochodów z giełdy, człowiek znający samochody z forum internetowego mechanik dokonujący profesjonalnych napraw oraz diagnostyki samochodów po przeczytaniu paru forów, i komentarzy na pudelku
Doradca techniczny Ds, mechaniki pojazdowej
Re: Filtr stożkowy
Się antonio tak nie mądruj, bo wywód początek ma wywyższający. To o czym poprzednicy piszą (modyfikacje) i nieszkodzące 10% to abstrakcja. Sam filtr może tylko dźwięk poprawić i pewnie poprawi. I pewnie nie trzeba wspominać o temperaturze.
Dziękuję.
Dziękuję.
Re: Filtr stożkowy
jaka abstrakcja 10% wiesz ty chociaż o jakiej (modyfikacji mówiłem ) bo ja bym tego modyfikacją nie nazwałantz13 pisze:Się antonio tak nie mądruj, bo wywód początek ma wywyższający. To o czym poprzednicy piszą (modyfikacje) i nieszkodzące 10% to abstrakcja. Sam filtr może tylko dźwięk poprawić i pewnie poprawi. I pewnie nie trzeba wspominać o temperaturze.
Dziękuję.
jeżeli uważasz że filtr stożkowy jest nieszkodliwy to oznacza że nie posiadasz wykształcenia ani wiedzy na temat mechaniki pojazdowej
Doradca techniczny Ds, mechaniki pojazdowej
Re: Filtr stożkowy
Oj antonio. Chłopak chce filtr zaaplikować (zawsze to jakaś modyfikacja). 10% Twoim zdaniem ( słusznym zresztą) bezpiecznych przy tym nie uzyska, a tym bardziej nie przekroczy (nawet 5%). Filtr stożkowy jest nieszkodliwy, ale warunkiem jest odpowiednie dobranie oraz montaż (najlepiej dedykowany, odpowiednie odległości rur doprowadzających itp. - ale to powinieneś wiedzieć). O temperaturze doprowadzającego powierza już pisałem. I prawdą jest, że nie każdy silnik nie każdy stożek zaakceptuje, a na pewno może się przeróżnie zachowywać. Inna sprawa, że bez odetkania wydechu większego sensu to pewnie nie ma. Ale nie mi się wypowiadać. Nie posiadam wykształcenia na temat mechaniki pojazdowej. I nie denerwuj się tak, bo tym razem zapomniałeś o znakach interpunkcyjnych.antonio pisze:jaka abstrakcja 10% wiesz ty chociaż o jakiej (modyfikacji mówiłem ) bo ja bym tego modyfikacją nie nazwałantz13 pisze:Się antonio tak nie mądruj, bo wywód początek ma wywyższający. To o czym poprzednicy piszą (modyfikacje) i nieszkodzące 10% to abstrakcja. Sam filtr może tylko dźwięk poprawić i pewnie poprawi. I pewnie nie trzeba wspominać o temperaturze.
Dziękuję.
jeżeli uważasz że filtr stożkowy jest nieszkodliwy to oznacza że nie posiadasz wykształcenia ani wiedzy na temat mechaniki pojazdowej
Re: Filtr stożkowy
najtańszą i zapewniającą realne podniesienie mocy silnika jest kręcenie śrubą na pompie paliwowej dawką paliwa, problem może być przegrzewanie, dosłownie wybuch cylindra, oczywiście zwiększone spalanie i więcej koni pod maską, kwestia doboru dawki powietrza.
zamiast inwestować w filtr stożkowy polecam częściej zmieniać zwykły i markowy filtr powietrza, na pewno wpłynie to na mniejsze zużycie paliwa.
zamiast inwestować w filtr stożkowy polecam częściej zmieniać zwykły i markowy filtr powietrza, na pewno wpłynie to na mniejsze zużycie paliwa.
Doradca techniczny Ds, mechaniki pojazdowej
Re: Filtr stożkowy
Zgadzam się z przedmówcą. Może sportowy wkład filtra? Ale też nie wiem, czy warto.antonio pisze:najtańszą i zapewniającą realne podniesienie mocy silnika jest kręcenie śrubą na pompie paliwowej dawką paliwa, problem może być przegrzewanie, dosłownie wybuch cylindra, oczywiście zwiększone spalanie i więcej koni pod maską, kwestia doboru dawki powietrza.
zamiast inwestować w filtr stożkowy polecam częściej zmieniać zwykły i markowy filtr powietrza, na pewno wpłynie to na mniejsze zużycie paliwa.
Re: Filtr stożkowy
jeżeli masz ponad 150 tyś na pewno odczujesz większą moc wymieniając uszczelkę pod głowicą
a tak na marginesie nie ma opcji gdy jest sprawny silnik na podniesienie mocy i jednocześnie obniżenia spalania.
a tak na marginesie nie ma opcji gdy jest sprawny silnik na podniesienie mocy i jednocześnie obniżenia spalania.
Doradca techniczny Ds, mechaniki pojazdowej
Re: Filtr stożkowy
Ładnie się chłopaki rozpisali ; )
Re: Filtr stożkowy
Ja wiem?antonio pisze:jeżeli masz ponad 150 tyś na pewno odczujesz większą moc wymieniając uszczelkę pod głowicą
a tak na marginesie nie ma opcji gdy jest sprawny silnik na podniesienie mocy i jednocześnie obniżenia spalania.
Załóż se hempgru ten stożek. Dźwięk będzie fajny jak zasysa.
Re: Filtr stożkowy
Na 100% to jest spójnie nie logiczne nie można jednocześnie podnieść mocy i obniżyć spalanie montując jakiś filtr stożkowy, jak jest zapchany filtr to do komory spalania będzie się dostawać mniej powietrza za to więcej paliwa i suma summarum spalanie wzrośnie,antz13 pisze: Ja wiem?
Załóż se hempgru ten stożek. Dźwięk będzie fajny jak zasysa.
Na dźwięk również ten filtr nie będzie miał wpływu a zasysanie to usłyszysz jak turbina będzie,
zrób dziurę w obudowie filtra powietrza i też będzie słychać zasysanie
Doradca techniczny Ds, mechaniki pojazdowej