Węzeł Kolejowy Ostrołęka

Polityka, wydarzenia, opinie, problemy, komunikacja
Awatar użytkownika
zWiatrem
kapral
Posty: 125
Rejestracja: 27 kwie 2012, 11:26

Węzeł Kolejowy Ostrołęka

Post autor: zWiatrem » 01 lut 2017, 12:50

Ostatnio sporo jest informacji dotyczących inwestycji na liniach kolejowych, biegnących do węzła kolejowego w Ostrołęce.
Numery linii:
Nr. 29 Ostrołęka-Tłuszcz
Nr. 34 Ostrołęka-Małkinia
Nr. 35 Ostrołęka-Szczytno
Nr. 36 Ostrołęka-Łapy + odnoga na Łomżę
Nr. ? Ostrołęka-Goworki

Czy jest zainteresowanie tematem?

Proponuję tu wrzucać znalezione wiadomości dotyczące Kolei w Ostrołęce.
Czy coś wyjdzie z zapowiadanych inwestycji?




Znalezione:
Nr. 35 Ostrołęka-Szczytno
http://www.powiat-przasnysz.pl/pl/kolej ... y-powiatu/
KOLEJ NA TRASIE OSTROŁĘKA – CHORZELE BĘDZIE URUCHOMIONA! SKORZYSTAJĄ STREFY GOSPODARCZE W CHORZELACH I PRZASNYSZU, PRZEDSIĘBIORCY ORAZ MIESZKAŃCY POWIATU.
Będą przewozy pasażerskie i towarowe. Zgodnie z zapowiedziami starosty przasnyskiego Zenona Szczepankowskiego odcinek linii kolejowej Ostrołęka – Chorzele zostanie zmodernizowany i przywrócony do ruchu pasażerskiego i towarowego. (...) Dla starostwa powiatowego w Przasnyszu będzie to ogromy argument w rozmowach z potencjalnymi inwestorami. Pieniądze na ten cel zostały już zabezpieczone.

180 milionów już jest.

(...) Pieniądze potrzebne na przebudowę linii nr 35 na odcinku Ostrołęka – Chorzele są już zabezpieczone i opiewają na kwotę około 180 mln zł. W 80% będą pochodziły z budżetu samorządu wojewódzkiego i tu podziękowania dla marszałka Adama Struzika, który intensywnie wspiera powiat przasnyski i rozwój naszych stref gospodarczych. (...) 20% wkładu własnego zapewni budżet państwa i PKP PLK.

(...)

Starania starosty przasnyskiego Zenona Szczepankowskiego, w które jeszcze jakiś czas temu wierzyło jedynie wąskie grono ludzi – okazały się skuteczne. Głównym argumentem były nasze strefy gospodarcze i potrzeby inwestorów.

Filmik w Kurierze Mazowieckim
https://warszawa.tvp.pl/28529824/trasa- ... kawielbark
Trasa kolejowa Ostrołęka-Wielbark
Publikacja: 7 stycznia 2017
--

Awatar użytkownika
zWiatrem
kapral
Posty: 125
Rejestracja: 27 kwie 2012, 11:26

Linia nr 36 Ostrołęka-Łapy

Post autor: zWiatrem » 02 lut 2017, 11:33

Linia nr 36 Ostrołęka-Łapy

http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci ... 80028.html

artykuł z 27.01.2017
Objazdy z Warszawy do Białegostoku idą do remontu
Sprawne podróże między Warszawą a Białymstokiem, na czas modernizacji linii Rail Baltica, mają zapewnić linie objazdowe. W piątek (27.01.) PKP PLK podpisały z wykonawcą umowę na wykonanie remontu linii kolejowych nr 31, 32 i 36. Mają one być gotowe jeszcze w tym roku.
PKP PLK podpisała 27 stycznia z wykonawcą – Track Tec – umowę na remont linii objazdowych nr 31: Czeremcha – Siedlce, 32: Czeremcha – Białystok i 36: Ostrołęka – Łapy. (...)

Trudne odcinki jednotorowe

W przypadku jednotorowej linii kolejowej nr 36 biegnącej z Ostrołęki do Łap, odcinek ze Śniadowa do Łap jest całkowicie zamknięty. – Wcześniej z wykonawcą dyskutowaliśmy, jak realizować tutaj roboty i doszliśmy do wniosku, że najpierw będziemy realizować prace na tym zamkniętym odcinku – informuje Pietras. PKP PLK planuje na tym odcinku zabudować urządzenia srk i uzupełni braki w nawierzchni kolejowej. Tor zostanie podbity i uzupełniony zostanie tłuczeń.

– W momencie kiedy będziemy w stanie zapewnić obsługę po linii od Łap do Śniadowa, to wtedy wejdziemy na odcinek od Ostrołęki do Śniadowa i tam będziemy wymieniać 18 km nawierzchni torowej, co oczywiście spowoduje, że nastąpi przerwa w ruchu – podkreśla Pietras.

(...)

Umowa związana z poprawą stanu linii kolejowych nr 31, 32 i 36 opiewa na 208 mln zł brutto. Na realizację prac przewidziano 10 miesięcy, co znaczy, że inwestycja zakończy się jeszcze w tym roku.

http://kurierkolejowy.eu/aktualnosci/29 ... ltiki.html
Linia E75 (Rail Baltica), stanowi część europejskiego korytarza transportowego. Łączy kraje nadbałtyckie z Polską i krajami Unii Europejskiej. Liniami objazdowymi dla niej są nr 31 Czeremcha - Siedlce (85 km linia dwutorowa), nr 32 Czeremcha - Białystok (70 km linia jednotorowa), nr 36 Ostrołęka - Łapy (80 km linia jednotorowa).
--

Awatar użytkownika
zWiatrem
kapral
Posty: 125
Rejestracja: 27 kwie 2012, 11:26

Linia nr 29. Ostrołęka-Tłuszcz

Post autor: zWiatrem » 02 lut 2017, 11:54

Linia nr 29. Ostrołęka-Tłuszcz


Artykuł z końca października 2016
http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci ... 78807.html
Półtora miliona na dokumentację dla linii do Ostrołęki

Spółka PKP PLK otworzyła oferty w przetargu na przygotowanie dokumentacji dla prac na linii kolejowej nr 29 Tłuszcz – Ostrołęka. Zakres cenowy ofert to od 1,6 do 2,5 mln złotych.
Jednotorowa, ale zelektryfikowana linia kolejowa nr 29 Tłuszcz – Ostrołęka konstrukcyjnie jest przystosowana do prędkości 120 km/h dla pociągów pasażerskich i towarowych. Jednak obecnie prędkość pociągów jest na niej obniżona ze względu na stan. Na poprawę stanu linii, która będzie stanowiła objazd dla modernizowanej Rail Baltiki może wydać nawet 148 mln złotych.

PKP PLK otworzyły koperty w przetargu na opracowanie dokumentacji przedprojektowej dla rewitalizacji linii. Zgłosiło się siedem podmiotów: Multiconsult (cena 1,6 mln zł brutto), Trans–Bud–Projekt, Instytut Kolejnictwa i ZDG TOR (2,1 mln), Safege i Koltach (1,65 mln), IDOM (1,7 mln), WYG (2,46 mln), Schuessler–Plan (1,7 mln) oraz BBF (1,8 mln). Kwota przeznaczona przez PKP PLK na zadanie wynosi 1,97 mln złotych brutto.

Zwycięzca przetargu zostanie wybrany przede wszystkim na podstawie wartości technicznej oferty (60 proc. oceny), a nie ceny (40 proc.). Po podpisaniu umowy będzie miał 435 dni na opracowanie potrzebnej dla naprawy linii dokumentacji.

Położona praktycznie na granicy województwa mazowieckiego Ostrołęka była kiedyś bardzo ważnym węzłem kolejowym. Teraz ma szanse na szybki awans kolejowy – inwestycje na liniach prowadzących do miasta zapisane w Krajowym Programie Kolejowym przekraczają ćwierć miliarda złotych.

435 dni na opracowanie dokumentacji PRZEDPROJEKTOWEJ
Jeszcze potrzebny projekt wykonawczy, plus czas na przebudowę czyli prędzej gotowa zdaje się będzie Rail Baltika ?

Nie mogę znaleźć aktualnych wiadomości, czy ktoś wygrał przetarg
czy się odwoływano
czy ruszyły prace PRZEDPROJEKTOWE
?
--

hcuj
sierżant
Posty: 273
Rejestracja: 16 lip 2009, 14:30

Re: Węzeł Kolejowy Ostrołęka

Post autor: hcuj » 02 lut 2017, 20:44

Linia na Goworki jest w zarządzie elektrowni i nie odgrywa żadnej roli, jeśli chodzi o przewozy pasażerskie.
A jeśli chodzi o same remonty linii w naszym węźle to wszystko jest na dobrej drodze. Trzeba jednak pamiętać, że to nie zasługa naszego samorządu, który jeszcze niedawno miał to wszystko gdzieś (co jakoś radykalnie się nie zmieniło) - http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci ... 35060.html - niestety artykuł już w archiwum, a szkoda, bo dobrze oddaje nastroje dotyczące kolei.
Warto też zapamiętać "zasługi" Struzika, co do linii na Siedlce - linia 34 jeszcze niedawno nie kończyła się w Małkini.

obcy w mieście
kapral
Posty: 120
Rejestracja: 24 wrz 2016, 10:19
Lokalizacja: F/M

Re: Węzeł Kolejowy Ostrołęka

Post autor: obcy w mieście » 02 lut 2017, 21:19

Warto jeszcze dodać że kontrakt terytorialny dla Mazowsza zawiera budowę całkowicie nowej linii kolejowej Ciechanów-Przasnysz-Chorzele. Linia ta jest na liście rezerwowej podobnie jak druga "nowość" na Mazowszu linia Modlin-Płock przez Wyszogród. Kontrakt został podpisany w pod koniec poprzedniej kadencji sejmu przez "Kopaczkę". Nie wiadomo jednak czy pisiorki będą miały zamiar w ogóle się z tego wywiązać bo ta opcja lubi wywracać do góry nogami poprzedni stan rzeczy. Gdyby to się udało dla Przasnysza byłaby to super szansa do mocnego rozwoju, ściągnięcia jakichś inwestycji bo znacznie poprawiłaby się dostępność transportowa (kolejowa bo na lepsze drogi w tych stronach chyba się nigdy nie doczekamy). Chorzele natomiast po raz pierwszy w historii stałyby się stacją węzłową. Zatem czekamy na dobre wieści.

hcuj
sierżant
Posty: 273
Rejestracja: 16 lip 2009, 14:30

Re: Węzeł Kolejowy Ostrołęka

Post autor: hcuj » 03 lut 2017, 21:12

Owa linia do Płocka to fanaberia Struzika i rzeczywiście ma marne szanse na realizację. A co do powstania linii Chorzele - Ciechanów to bardzo bym chciał, ale wszyscy wiemy do czego służą takie projekty na liście rezerwowej. A tak na marginesie, to bardziej jestem skłonny poprzeć wariant proponowany jeszcze przed wojną - odbicie od linii 35 nieco bliżej Ostrołęki, w okolicach Parciak i poprowadzenie do Mławy. Ale to takie czcze gadanie.

Awatar użytkownika
zWiatrem
kapral
Posty: 125
Rejestracja: 27 kwie 2012, 11:26

Linia nr 29 Ostrołęka-Tłuszcz

Post autor: zWiatrem » 23 lut 2017, 11:09

Zakończyły się negocjacje handlowe PKP PLK z jej spółkami własnymi w sprawie remontu fragmentu jednotorowej linii nr 29 z Tłuszcza do Ostrołęki. Dokładnie chodzi o krótki odcinek tuż przed samą Ostrołęką.
Przedmiotem negocjacji PKP PLK był remont toru nr 1 od km 66,650 do km 75,047 z wymianą rozjazdów na stacji Ostrołęka oraz naprawą główną przejazdu kolejowo-drogowego wraz z robotami towarzyszącymi na linii nr 29 Tłuszcz-Ostrołęka.

Jednotorowa, ale zelektryfikowana linia kolejowa nr 29 Tłuszcz – Ostrołęka konstrukcyjnie jest przystosowana do prędkości 120 km/h dla pociągów pasażerskich i towarowych. Jednak obecnie prędkość pociągów jest na niej obniżona ze względu na stan. Na poprawę stanu linii, która będzie stanowiła objazd dla modernizowanej Rail Baltiki może wydać nawet 148 mln złotych.

...

Do negocjacji przystąpiły dwie firmy. Kryterium przydzielania zamówienia stanowiła cena. Ostatecznie PKP PLK rozstrzygnęły już postępowanie, a prace wykonać ma Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno – Torowe z Gdańska, które zaproponowało, że wykona inwestycję za 8,2 mln zł brutto.
...
Szansa na poprawę dostępności Ostrołęki

Obecnie PKP PLK prowadzi inne zadanie dotyczące linii kolejowej nr 29 z Tłuszcza do Ostrołęki. Zarządca infrastruktury otworzył niedawno koperty w przetargu na opracowanie dokumentacji przedprojektowej dla rewitalizacji tej linii.

Położona praktycznie na granicy województwa mazowieckiego Ostrołęka była kiedyś bardzo ważnym węzłem kolejowym. Teraz ma szanse na szybki awans kolejowy – inwestycje na liniach prowadzących do miasta zapisane w Krajowym Programie Kolejowym przekraczają ćwierć miliarda złotych.
Źródło: http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci ... 80454.html
--

Tapatik
plutonowy
Posty: 237
Rejestracja: 18 sty 2007, 17:01

Re: Węzeł Kolejowy Ostrołęka

Post autor: Tapatik » 24 lut 2017, 20:47

Chodzą plotki, że jeden z przasnyskich inwestorów chce mieć linię kolejową, inaczej nie zainwestuje, a że przy okazji trzeba będzie odkurzyć linię Ostrołęka-Szczytno to dla nas lepiej.

Dzięki za artykuły.

Awatar użytkownika
zWiatrem
kapral
Posty: 125
Rejestracja: 27 kwie 2012, 11:26

Linia nr 36 Ostrołęka-Łapy

Post autor: zWiatrem » 08 mar 2017, 9:37

Kolejne potwierdzenie, na tej linii będzie objazd tylko dla towarówki.
– Na linii kolejowej nr 36 Ostrołęka – Łapy kursowanie pociągów pasażerskich jest obecnie zawieszone, a Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego nie przewiduje uruchomienia przewozów pasażerskich po zakończeniu prac budowlanych.
http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci ... 80666.html
--

Awatar użytkownika
zWiatrem
kapral
Posty: 125
Rejestracja: 27 kwie 2012, 11:26

Re: Węzeł Kolejowy Ostrołęka

Post autor: zWiatrem » 14 mar 2017, 0:53

Wahałem się czy dać ten link, bo zniechęca mnie, gdy widzę jak ktoś pisze w co trudno uwierzyć, że jest "niezależnym"
ale po przeczytaniu jednak podrzucam.

Obrazek

Uwaga PDF: http://www.zbs.net.pl/zbs88.pdf
Cześć osób, szczególnie może zainteresować tytułowy artykuł.
--

Awatar użytkownika
zWiatrem
kapral
Posty: 125
Rejestracja: 27 kwie 2012, 11:26

Linia nr 29. Ostrołęka-Tłuszcz

Post autor: zWiatrem » 14 mar 2017, 8:55

Info dla rzadziej korzystających z połączenia kolejowego.
Dniach 12 III-10 VI 2017r obowiązuje nowy rozkład jazdy.

R61 Tłuszcz-Ostrołęka 12 III-10 VI - http://www.mazowieckie.com.pl/sites/def ... 20VI_0.pdf

Z rozkładu wynika m.in. że na tej linii, co najmniej do 10 czerwca nie będzie żadnych zaplanowanych remontów.
--

Tapatik
plutonowy
Posty: 237
Rejestracja: 18 sty 2007, 17:01

Re: Węzeł Kolejowy Ostrołęka

Post autor: Tapatik » 17 mar 2017, 19:50

Zależny-niezależny, pisemko ciekawe.
Szczególnie ten artykuł o małych jednowagonowych pociągach wykorzystywanych w Czechach.

Awatar użytkownika
zWiatrem
kapral
Posty: 125
Rejestracja: 27 kwie 2012, 11:26

Kolej Mazowiecka

Post autor: zWiatrem » 31 mar 2017, 10:34

Bilety KM kupisz przez internet, a u konduktora zapłacisz kartą


Nowa, wygodna forma płatności pozwala na zakup biletu w pociągu przy użyciu karty płatniczej. Z myślą o wygodzie podróżnych Koleje Mazowieckie uruchomiły także sprzedaż biletów przez internet.
System IKM, czyli aplikacja web do zakupu biletu KM dostępna jest pod adresem bilety.mazowieckie.com.pl. Cała operacja jest prosta. Aby zakupić bilet, użytkownik systemu w pierwszej kolejności musi wskazać nazwę stacji, z której chce rozpocząć podróż, oraz stację docelową. Po wprowadzeniu tych parametrów podróży otrzyma informację o najbliższym dostępnym połączeniu oraz o kilku następnych. Co istotne – zwłaszcza dla osób, które nie znają dostępnych w taryfie KM ofert – po wskazaniu najbardziej odpowiadającego połączenia Użytkownik otrzyma dane dotyczące ofert, na podstawie których będzie mógł wybrać najkorzystniejszy cenowo przejazd.
Więcej: http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci ... 81037.html


Sprawdzam i jak tu wybrać najkorzystniejsza ofertę przez internet.

Z opcji wybieram:
- weekend (taniej)
- bezpośrednie połączenie na Wileński
Wynik w załączniku.
i mam opcje:
1 oferta za 19,58zł
1 oferta za 24,50zł
2 oferty za 25,68zł

Tyle ze już w pociągu u konduktora płaciłem 19,58zł, więc gdzie mam szukać korzystnej oferty w internecie.
Ale to dopiero początek sprzedaży internetowej, może Kolej Mazowiecka zauważy ten absurd :P
Załączniki
Schowek01.jpg
--

Awatar użytkownika
zWiatrem
kapral
Posty: 125
Rejestracja: 27 kwie 2012, 11:26

Linia nr. 34 Ostrołęka-Małkinia (Siedlce)

Post autor: zWiatrem » 10 maja 2017, 12:22

Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa przedstawiło listę linii oraz odcinków, które posiadają decyzję o likwidacji. Ponadto minister podjął decyzję o wstrzymaniu tego typu działań. Jak się okazuje, nie oznacza to, że dotychczas zlikwidowanym liniom zostanie przywrócony status linii kolejowych.

...

Wykaz linii kolejowych oraz odcinków linii kolejowych, dla których wydane zostały decyzje o ich likwidacji przez poprzednich ministrów, przedstawia się następująco:
• linia kolejowa nr 34, Ostrołęka – Siedlce, od km 54,243, do km 90,104,
• linia kolejowa nr ...
...
http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci ... 81620.html


A co do wymienionego odcinka, jak w cytacie: "nie oznacza to, że dotychczas zlikwidowanym liniom zostanie przywrócony status linii kolejowych"
szczególnie ze często na śladzie części zlikwidowanej linii nr 34 poprowadzono drogi.


PS:
dla Tapatik
jest nowy numer "Z Biegiem Szyn" http://www.zbs.net.pl/zbs89.pdf
--

obcy w mieście
kapral
Posty: 120
Rejestracja: 24 wrz 2016, 10:19
Lokalizacja: F/M

Re: Węzeł Kolejowy Ostrołęka

Post autor: obcy w mieście » 10 maja 2017, 14:13

Też dzisiaj widziałem tę listę. Aż się nóż w kieszeni otwiera na tych "wybrańców"narodu. Mój war-mąż też został nieźle ogołocony. Od wojny zniknęło w tym województwie chyba więcej niż dwie trzecie linii. Jakby Adolf H. dowiedział się o tym jak wspaniałe gospodarują Polacy na poniemieckich ziemiach (War-Maz.,Pomorze i Śląsk) to by się chyba w grobie zes..ł.

hcuj
sierżant
Posty: 273
Rejestracja: 16 lip 2009, 14:30

Re: Węzeł Kolejowy Ostrołęka

Post autor: hcuj » 11 maja 2017, 10:56

obcy w mieście pisze:
10 maja 2017, 14:13
Też dzisiaj widziałem tę listę. Aż się nóż w kieszeni otwiera na tych "wybrańców"narodu. Mój war-mąż też został nieźle ogołocony. Od wojny zniknęło w tym województwie chyba więcej niż dwie trzecie linii. Jakby Adolf H. dowiedział się o tym jak wspaniałe gospodarują Polacy na poniemieckich ziemiach (War-Maz.,Pomorze i Śląsk) to by się chyba w grobie zes..ł.
Po wyeksponowaniu, za rządów partii z pomarańczowym konturem Polski w logotypie, napisu Ortelsburg na dworcu w Szczytnie, sądzę, że powtórny plebiscyt załatwiłby sprawę powrotu kondominium do blondynów w przydługich skarpetach z froty. Zresztą, znając upodobania "miejscowych", nawet nie byłoby konieczne stosowanie ówczesnego triku z dowożeniem ex-autochtonów.

Tapatik
plutonowy
Posty: 237
Rejestracja: 18 sty 2007, 17:01

Re: Węzeł Kolejowy Ostrołęka

Post autor: Tapatik » 12 maja 2017, 19:11

O, dziękuję. Już ściągam i się biorę za czytanie.

hcuj
sierżant
Posty: 273
Rejestracja: 16 lip 2009, 14:30

Re: Węzeł Kolejowy Ostrołęka

Post autor: hcuj » 15 maja 2017, 13:23

Te wagony "socjalne" stojące przy rampie w Ostrołęce to w ramach remontu do Łap?

Awatar użytkownika
zWiatrem
kapral
Posty: 125
Rejestracja: 27 kwie 2012, 11:26

Re: Węzeł Kolejowy Ostrołęka

Post autor: zWiatrem » 15 maja 2017, 22:03

hcuj,
Wagony są podpisane pod Gdańsk, czyli pasuje do wygranego w przetargu z tego postu: viewtopic.php?p=86962#p86962
?
--

hcuj
sierżant
Posty: 273
Rejestracja: 16 lip 2009, 14:30

Re: Węzeł Kolejowy Ostrołęka

Post autor: hcuj » 17 maja 2017, 9:32

Eee, czyli tylko do GIerwat robią. Ale dobre i to.

laczor
szeregowy
Posty: 30
Rejestracja: 20 lut 2007, 17:19
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kolej Mazowiecka

Post autor: laczor » 21 maja 2017, 22:29

zWiatrem pisze:
31 mar 2017, 10:34
Tyle ze już w pociągu u konduktora płaciłem 19,58zł, więc gdzie mam szukać korzystnej oferty w internecie.
Ale to dopiero początek sprzedaży internetowej, może Kolej Mazowiecka zauważy ten absurd :P
Nie sądzę. Cena za przejazd jest ustalana na podstawie odległości - widocznie 19,58 to najtańsza opcja za bilet normalny, a skoro w weekend to podejrzewam że w ofercie "Wycieczkowy" czyli z 15% zniżką jadąc w jedną stronę lub 33% jadąc w dwie strony.
Można też jechać na bilecie dobowym - coś koło 35 czy 37 zł i w ciągu 24h można bez ograniczeń jeździć dowolnymi pociągami KM.

Awatar użytkownika
zWiatrem
kapral
Posty: 125
Rejestracja: 27 kwie 2012, 11:26

Koleje Mazowieckie

Post autor: zWiatrem » 22 maja 2017, 13:02

laczor
Ale co Twoja wypowiedź wniosła?
Wtedy, gdy zajrzałem na stronę sprzedaży internetowej, po zaznaczeniu zniżek jakie wymieniasz, wyskoczyły mi trzy oferty.
Najniższa to taka jaką bym zapłacił i płaciłem kierownikowi, oraz dwie droższe od płacenia w realu.
Dla mnie to był absurd. Twoja odpowiedź na post jest jakby nie na temat?


Przypominam
od 11 czerwca zmieniają się rozkłady jazdy.
Nowe będą obowiązywać od 11 czerwca do 30 czerwca i inny rozkład od 1 lipca do 2 września.
Rozkład wakacyjny podpowiada ze na linii będą trwały remonty/przebudowy.
--

hcuj
sierżant
Posty: 273
Rejestracja: 16 lip 2009, 14:30

Re: Węzeł Kolejowy Ostrołęka

Post autor: hcuj » 23 maja 2017, 8:07


laczor
szeregowy
Posty: 30
Rejestracja: 20 lut 2007, 17:19
Lokalizacja: Warszawa

Re: Koleje Mazowieckie

Post autor: laczor » 23 maja 2017, 22:08

zWiatrem pisze:
22 maja 2017, 13:02
Wtedy, gdy zajrzałem na stronę sprzedaży internetowej, po zaznaczeniu zniżek jakie wymieniasz, wyskoczyły mi trzy oferty.
Najniższa to taka jaką bym zapłacił i płaciłem kierownikowi, oraz dwie droższe od płacenia w realu.
Dla mnie to był absurd. Twoja odpowiedź na post jest jakby nie na temat?
Widocznie system jest tak zaprojektowany, że pokazuje wiele ofert zaczynając od tej najtańszej. Po co? Tego nie wiem, być może jest to bez sensu, bo równie dobrze mogłaby pokazywać się tylko i wyłącznie najtańsza oferta.

hcuj
sierżant
Posty: 273
Rejestracja: 16 lip 2009, 14:30

Re: Koleje Mazowieckie

Post autor: hcuj » 24 maja 2017, 10:31

laczor pisze:
23 maja 2017, 22:08
zWiatrem pisze:
22 maja 2017, 13:02
Wtedy, gdy zajrzałem na stronę sprzedaży internetowej, po zaznaczeniu zniżek jakie wymieniasz, wyskoczyły mi trzy oferty.
Najniższa to taka jaką bym zapłacił i płaciłem kierownikowi, oraz dwie droższe od płacenia w realu.
Dla mnie to był absurd. Twoja odpowiedź na post jest jakby nie na temat?
Widocznie system jest tak zaprojektowany, że pokazuje wiele ofert zaczynając od tej najtańszej. Po co? Tego nie wiem, być może jest to bez sensu, bo równie dobrze mogłaby pokazywać się tylko i wyłącznie najtańsza oferta.
Tak samo to wygląda u PR. Dla przewoźnika to dobra reklama, że klient otrzymuje "specjalną" ofertę - tak jak "ty i raz, dwa, trzy". W PIC też bodajże można wybrać czy korzystasz z tych zniżek za wcześniejszy zakup, czy płacisz całość.
A tutaj te droższe to pewnie jakieś ryczałtowe na weekend czy coś takiego. Czyli jak ktoś planuje jeździć jakoś dłużej, powiedzmy, przez weekend zwiedzić muzeum w Ostrołęce, zjeść kebaba w Grodzisku i pooglądać archtekturę Radomia, a o danej ofercie nie wie. Wtedy próbuje kupić zwykłe bilety jednorazowe i gęba mu się cieszy, bo otrzymuje informację, że da się taniej w ryczałcie.

ODPOWIEDZ