Węzeł Kolejowy Ostrołęka

Polityka, wydarzenia, opinie, problemy, komunikacja
laczor
szeregowy
Posty: 30
Rejestracja: 20 lut 2007, 17:19
Lokalizacja: Warszawa

Re: Węzeł Kolejowy Ostrołęka

Post autor: laczor » 25 maja 2017, 12:36

W IC zniżka za wcześniejszy zakup biletu jest przyznawana automatycznie, chyba że wyczerpie się pula tych biletów lub kupujesz zbyt późno (np chyba dzień przed wyjazdem lub w dniu wyjazdu) - wtedy sprzedaż jest wg. ceny bazowej.
Mankamentem systemu KM jest póki co możliwość tylko zakupu biletów jednorazowych, co może być utrudnieniem dla pasażerów z Ostrołęki, chcących jechać np na bilecie weekendowym, czy miesięcznym. W Ostrołęce nie ma automatu biletowego, który takie bilety sprzedaje. Miejmy jednak nadzieję że przewoźnik wkrótce uzupełni system o wszystkie pozostałe rodzaje biletów.

Awatar użytkownika
zWiatrem
kapral
Posty: 125
Rejestracja: 27 kwie 2012, 11:26

Linia nr 36 Ostrołęka-Łapy

Post autor: zWiatrem » 12 lip 2017, 12:28

Linia nr 36 Ostrołęka-Łapy

Artykuł z dnia: 11.07.2017
http://www.zambrow.org/aktualnosci/stro ... z&id=23228
Od ponad 5 miesięcy trwają prace remontowe na linii kolejowej nr 36 Ostrołęka - Łapy. Przyglądamy się robotom prowadzonym na odcinku tego szlaku kolejowego, który przebiega przez teren powiatu zambrowskiego.

PKP Polska Linia Kolejowa prowadzi remont szlaku kolejowego Ostrołęka – Łapy, noszącego numer 36. Głównym celem trwającej od ponad pięciu miesięcy modernizacji tej linii jest dostosowanie jej do wyższych możliwości technicznych. W ramach wykonywanych prac znajduje się wymiana torów, montowanie nowych urządzeń sterowania ruchem oraz przebudowa przejazdów kolejowo-drogowych.

Jak udało nam się dowiedzieć, obecnie najwięcej prac prowadzonych jest w miejscowości Czarnowo Undy, gdzie powstanie jedyna nowa stacja na remontowanej linii nr 36. Wcześniej w Czerwonym Borze zainstalowana już została sygnalizacja świetlna oraz postawiony został kontener techniczny z aparaturą, która będzie odpowiadała za sterowanie ruchem. Ponadto na niektórych odcinakach w powiecie zambrowskim wyremontowano tory wraz z podbudową.

Wykonawcą robót jest firma Track Tec.
...

Warto dodać, że ostatnie pociągi osobowe na linii Ostrołęka - Łapy odjechały 3 kwietnia 2000 roku. Wprawdzie linia przebiegała przez obszary słabo zurbanizowane, ...
--

Awatar użytkownika
zWiatrem
kapral
Posty: 125
Rejestracja: 27 kwie 2012, 11:26

Linia nr 29. Ostrołęka-Tłuszcz

Post autor: zWiatrem » 07 wrz 2017, 18:26

Linia nr 29. Ostrołęka-Tłuszcz
12 grudnia 2004 r.
...

Cel został jasno postawiony: Zlikwidować szkodliwe połączenia kolejowe do Wyszkowa i Ostrołęki,
...
13 grudnia na stacji Dalekie na znak protestu mieszkańcy wzniecili ogień na torze i nie wypuszczono ostatniego pociągu z Ostrołęki do przyjazdu przedstawicieli samorządu woj. Mazowieckiego.
Prawdopodobnie, gdyby nie protest przeciwko fatalnemu rozkładowi, przez który dzieci nie mogły dojechać do szkoły w Leszczydole, spełniłaby się ostatnia faza planu, czyli likwidacja kolejowych przewozów pasażerskich na linii Tłuszcz — Ostrołęka.
Lektura: https://stacjawyszkow.kolej.org.pl/2017 ... -polaczen/
--

Awatar użytkownika
zWiatrem
kapral
Posty: 125
Rejestracja: 27 kwie 2012, 11:26

Re: Węzeł Kolejowy Ostrołęka

Post autor: zWiatrem » 21 wrz 2017, 22:35

22 września Dniem bez Samochodu w KM

Szanowni Państwo,

w ramach wspierania inicjatyw związanych z Europejskim Tygodniem Zrównoważonego Transportu (ETZT) organizowanym co roku w dniach 16 – 22 września, Spółka „Koleje Mazowieckie - KM” wprowadza pozataryfową ofertę specjalną Dzień bez Samochodu w KM.

Oferta obowiązywać będzie w dniu Europejskiego Dnia bez Samochodu, przypadającym 22 września każdego roku.



Tego dnia podróżni będą mogli nieodpłatnie podróżować wszystkimi pociągami uruchamianymi przez KM w obszarze ograniczonym stacjami: Skierniewice, Kutno, Sierpc, Działdowo, Ostrołęka, Małkinia, Czeremcha, Łuków, Dęblin, Skarżysko Kam., Drzewica.

Jednocześnie informujemy, że w dniu 22 września 2017 r., w miarę wolnych miejsc, można nieodpłatnie skorzystać z parkingów w systemie „Parkuj i Jedź” zlokalizowanych na terenie Mazowsza i zarządzanych przez Koleje Mazowieckie.

Pierwszeństwo parkowania mają podróżni, posiadający ważne bilety parkingowe.
http://www.mazowieckie.com.pl/pl/22-wrz ... chodu-w-km


Więc kto ma jutro chwilę wolnego czasu, dawno nie korzystał z kolei, chce sam lub dzieciakom pokazać jak się podróżuje "pociągiem".
--

Awatar użytkownika
zWiatrem
kapral
Posty: 125
Rejestracja: 27 kwie 2012, 11:26

Linia nr 29. Ostrołęka-Tłuszcz

Post autor: zWiatrem » 03 paź 2017, 9:42

Linia nr 29. Ostrołęka-Tłuszcz

Remont peronu w Rybienku kosztem jego długości


Świeżo zrewitalizowany peron na przystanku kolejowym Rybienko mimo wyglądu nieporównywalnego do poprzedniego niestety posiada poważny mankament. Peron skrócono o około 50m. Ktoś, licząc oszczędności, zapomniał o tym, że zatrzymują się tutaj podwójne składy Kolei Mazowieckich, które są podstawą do realizacji bezpośrednich połączeń do stolicy.
Zrodziło to dodatkowy problem dla podróżnych i maszynistów, którzy zaczynają skarżyć się, że nie mogą zmieścić się składem dwóch elektrycznych jednostek. Dodatkowo zaraz za peronem jest samoczynny przejazd kolejowy, z którego musi zjechać tabor żeby mógł się otworzyć.
Więcej: https://stacjawyszkow.kolej.org.pl/2017 ... -dlugosci/

Obrazek
--

Tapatik
plutonowy
Posty: 237
Rejestracja: 18 sty 2007, 17:01

Re: Węzeł Kolejowy Ostrołęka

Post autor: Tapatik » 05 paź 2017, 22:16

Pod takim artykułem powinno być imię i nazwisko urzędasa, który podjął taką decyzję.

Tapatik
plutonowy
Posty: 237
Rejestracja: 18 sty 2007, 17:01

Re: Węzeł Kolejowy Ostrołęka

Post autor: Tapatik » 26 paź 2017, 20:17

Ciekawostka - jakiś czas temu sprawdzałem pociągi do Warszawy, to podróż trwała ponad 3 godziny.
Obecnie do Wileńskiego można dojechać w 2 godziny i kilkanaście minut (z przesiadką), a do Centralnego w 2,5 godziny bezpośrednim pociągiem o 4.47.

Awatar użytkownika
zWiatrem
kapral
Posty: 125
Rejestracja: 27 kwie 2012, 11:26

Re: Węzeł Kolejowy Ostrołęka

Post autor: zWiatrem » 07 lis 2017, 14:41

http://www.zbs.net.pl/zbs92.pdf

“Z Biegiem Szyn”. Poszukiwacze zaginionych węglarek.

Czy wagony z węglem do elektrowni w Ostrołęce zalegają na trasie z kopalni?
Utknęły, Jest za mała przepustowość linii kolejowych, czy zapasy na składach elektrowni wystarczą?
--

hcuj
sierżant
Posty: 273
Rejestracja: 16 lip 2009, 14:30

Re: Węzeł Kolejowy Ostrołęka

Post autor: hcuj » 09 lis 2017, 9:57

zWiatrem pisze:
07 lis 2017, 14:41
http://www.zbs.net.pl/zbs92.pdf

“Z Biegiem Szyn”. Poszukiwacze zaginionych węglarek.

Czy wagony z węglem do elektrowni w Ostrołęce zalegają na trasie z kopalni?
Utknęły, Jest za mała przepustowość linii kolejowych, czy zapasy na składach elektrowni wystarczą?
Na eostrołęce więcej na ten temat.

Tapatik
plutonowy
Posty: 237
Rejestracja: 18 sty 2007, 17:01

Re: Węzeł Kolejowy Ostrołęka

Post autor: Tapatik » 15 lis 2017, 21:45

Kod: Zaznacz cały

Na eostrołęce więcej na ten temat.
Daj linka.

Awatar użytkownika
zWiatrem
kapral
Posty: 125
Rejestracja: 27 kwie 2012, 11:26

Re: Węzeł Kolejowy Ostrołęka

Post autor: zWiatrem » 21 lis 2017, 2:08

od grudnia ma się pojawić połączenie do ...
Łowicz Główny
Załączniki
rozkład jazdy
rozkład jazdy
--

Tapatik
plutonowy
Posty: 237
Rejestracja: 18 sty 2007, 17:01

Re: Węzeł Kolejowy Ostrołęka

Post autor: Tapatik » 22 lis 2017, 22:07

:lol:

Chociaż....nigdy tam nie byłem.
Będzie jakiś powrotny z tego Łowicza?

Wygląda na to, że po prostu kurs do Warszawy został przedłużony do Łowicza.
No i dodali dodatkowy pociąg bezpośredni - do Wileńskiej.

Może jeszcze Szalony Kurp wróci?

Awatar użytkownika
zWiatrem
kapral
Posty: 125
Rejestracja: 27 kwie 2012, 11:26

Re: Węzeł Kolejowy Ostrołęka

Post autor: zWiatrem » 24 lis 2017, 12:30

Tapatik, w drugą stronę takiego połączenia brak.


1500 km nowych linii do obsługi CPK
Na drugim ostrołęckim portalu pojawił się temat, więc i ja podrzucę parę linków, które widziałem w tygodniu:

http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci ... 84505.html
Budowa CPK będzie wiązała się z powstawaniem nowych linii kolejowych. Nowych tras KDP (ale raczej o prędkości 250 km/h) doczekają się np. Warszawa, Łódź, Trójmiasto, Bydgoszcz, Toruń oraz Wrocław
.... i Ostrołęka, która w tej wizji ma się znaleźć na trasie Warszawa-Pisz-Giżycko

Skany map z planem z netu:
https://uploads.disquscdn.com/images/3d ... 17c79c.jpg
https://uploads.disquscdn.com/images/42 ... 5f1722.jpg

Mało to wszystko prawdopodobne, ale temat ciekawy.
--

laczor
szeregowy
Posty: 30
Rejestracja: 20 lut 2007, 17:19
Lokalizacja: Warszawa

Re: Węzeł Kolejowy Ostrołęka

Post autor: laczor » 24 lis 2017, 13:01

Tapatik pisze:
22 lis 2017, 22:07
No i dodali dodatkowy pociąg bezpośredni - do Wileńskiej.
Do Wileńskiej nic nie dodali, to weekendowy pociąg który kursuje już od roku.

hcuj
sierżant
Posty: 273
Rejestracja: 16 lip 2009, 14:30

Re: Węzeł Kolejowy Ostrołęka

Post autor: hcuj » 01 gru 2017, 16:12

Tapatik pisze:
15 lis 2017, 21:45

Kod: Zaznacz cały

Na eostrołęce więcej na ten temat.
Daj linka.
Właściwie to za rzepą i cire, ale chapaj http://www.*****.pl/ostrolecka-ele ... 63254.html
Zmień tylko te gwiazdki na e ostroleka (bez spacji), bo jakaś cenzura mi się wpieprza.

Tapatik
plutonowy
Posty: 237
Rejestracja: 18 sty 2007, 17:01

Re: Węzeł Kolejowy Ostrołęka

Post autor: Tapatik » 04 gru 2017, 10:18

Hcuj, dzięki za linka.

Z Wiatrem, z tego co podlinkowałeś wynika, że z Ostrołęki będzie prowadzić nowa linia kolejowa do Piszu, która nie pokrywa się ani z linią przez Śniadowo i Łomżę, ani z linią na Wielbark.
Co więcej, jeśli dobrze zrozumiałem, to pociąg z Pisza będzie jechał do CPK (to ten nowowymyślony Centralny Port Komunikacyjny?) poniżej dwóch godzin.
Czyli my z Ostrołęki mielibyśmy dojazd do Warszawy w okolicach godziny albo i mniej.

Zbyt piękne, aby mogło być prawdziwe, ale będę trzymać kciuki, aby to rozwiązania weszło w życie.

Przy okazji proponuję, aby podczas budowy nowej linii lobbować za zbudowaniem drugiego dworca PKP w centrum Ostrołęki.

Kto jest za?

obcy w mieście
kapral
Posty: 119
Rejestracja: 24 wrz 2016, 10:19
Lokalizacja: F/M

Re: Węzeł Kolejowy Ostrołęka

Post autor: obcy w mieście » 04 gru 2017, 11:47

Nie wierzę w te baje. Taka linia z Piszu o takich parametrach puszczona praktycznie przez prerię to gigantyczne koszty. Kto miałby niby z tamtąd jeździć i zapełniać pociągi?Wiewiórki z lasu? Wcześniej w programie operacyjnym dla mazowsza była linia Ciechanów-Przasznysz-Chorzele która miała by o wiele większy sens niż ten ostatni wynalazek przez O-kę na mazury. Linia ta już zniknęła bo nowych mapkach z projektami już jej nie ma. Czy ktoś to zauważył? Pewnie nie. To samo będzie z tym pomysłem. To zwykła wyborcz kiełbasa bardzo marnej jakości zresztą.

hcuj
sierżant
Posty: 273
Rejestracja: 16 lip 2009, 14:30

Re: Węzeł Kolejowy Ostrołęka

Post autor: hcuj » 04 gru 2017, 19:49

obcy w mieście pisze:
04 gru 2017, 11:47
Nie wierzę w te baje. Taka linia z Piszu o takich parametrach puszczona praktycznie przez prerię to gigantyczne koszty. Kto miałby niby z tamtąd jeździć i zapełniać pociągi?Wiewiórki z lasu? Wcześniej w programie operacyjnym dla mazowsza była linia Ciechanów-Przasznysz-Chorzele która miała by o wiele większy sens niż ten ostatni wynalazek przez O-kę na mazury. Linia ta już zniknęła bo nowych mapkach z projektami już jej nie ma. Czy ktoś to zauważył? Pewnie nie. To samo będzie z tym pomysłem. To zwykła wyborcz kiełbasa bardzo marnej jakości zresztą.
Nie można traktować samej budowy nowych linii, jako abstrakcyjnej, bo niewiele brakowało, a Struzik by zafundował nową linię do Płocka. Tajemnicą poliszynela jest taka sama rola PSLu przy przytoczonej linii Ciechanów - Chorzele, jak i co do powstania samej strefy ekonomicznej w Chorzelach. Wystarczy zobaczyć kto wstęgę przecinał.
Niestety, Ostrołęka ma zbyt cienkich reprezentów w porównaniu z takimi metropoliami jak Przasnysz, Chorzele, czy (o zgrozo) Ostrów Mazowiecka.
Naprawa mostu - to będzie sukces na miarę naszych możliwości. Obwodnice i koleje zostawmy lepszym.


Awatar użytkownika
zWiatrem
kapral
Posty: 125
Rejestracja: 27 kwie 2012, 11:26

Linia nr 36 Ostrołęka-Łapy

Post autor: zWiatrem » 31 gru 2017, 12:02

Linia nr 36 Ostrołęka-Łapy

Artykuł z dnia: 28.12.2017
http://www.zambrow.org/aktualnosci/stro ... z&id=24285
Ruch kolejowy na linię Ostrołęka - Łapy miał wrócić 10 grudnia, po ponad siedemnastoletniej przerwie. Termin ten nie został jednak dotrzymany, a zakończenie prac przewidywane jest dopiero na połowę przyszłego roku.

Linia kolejowa nr 36 Ostrołęka – Łapy to niezelektyfikowana jednotorowa linia kolejowa o całkowitej długości 87,347 km. Linia biegnie od Łap, przez Sokoły, Jamiołki, Kulesze Kościelne, Czarnowo-Undy, Czerwony Bór i Śniadowo, aż do Ostrołęki. Od ponad dziesięciu miesięcy PKP Polska Linia Kolejowa prowadzi remont tego szlaku. Wykonawcą robót jest firma Track Tec.

[...]

Wznowienie ruchu na linii kolejowej planowane było na 10 grudnia 2017 roku. Termin ten nie został jednak dotrzymany. Jak informuje Karol Jakubowski z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., prace na linii zostaną skończone w połowie przyszłego roku.

- „Wykonawca zgłosił, że prace na linii zostaną skończone w połowie przyszłego roku. Linia jest remontowana z przeznaczeniem dla pociągów towarowych, które będą wykorzystywały tę trasę jako objazd modernizowanej linii Rail Baltica Warszawa – Białystok. Pociągi na linii od Ostrołęki do Łap nie kursują. Utrzymany jest dojazd pociągów towarowych z Ostrołęki przez Śniadowo do Łomży.” - informuje Karol Jakubowski.
--

Awatar użytkownika
zWiatrem
kapral
Posty: 125
Rejestracja: 27 kwie 2012, 11:26

Linia Nr. 35 Ostrołęka-Szczytno

Post autor: zWiatrem » 02 sty 2018, 13:30

Linia Nr. 35 Ostrołęka-Szczytno

Artykuł z dnia: 02.01.2018
http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci ... 85070.html
PKP PLK zarządza torami niedostępnymi „od zaraz”

Jak wynika z projektu programu wieloletniego „Pomoc w zakresie finansowania kosztów zarządzania infrastrukturą kolejową, w tym jej utrzymania i remontów do 2023 roku”, narodowy zarządca linii kolejowych odpowiada za 1616 odcinków o łącznej długości 20 890,800 km. Jednak dla 11% sieci ustalono prędkość dopuszczalną V=0 km/h.

[...]

Zgodnie z treścią programu w ciągu najbliższych kilku lat liczba odcinków linie z V=0 km/h nie ulegnie istotnym zmianom. Zakłada się zmniejszenie ich udziału procentowego 11% do 10%. Z prostego rachunku matematycznego wynika, że do 2023 r. dostępnych będzie o ponad 200 km linii kolejowych więcej niż obecnie. Efekt ten zostanie osiągnięty głównie za sprawą rewitalizacji linii, dofinansowanych ze środków europejskich. W ten sposób do sieci przywrócone zostaną np. mazowiecki odcinek Ostrołęka – Chorzele linii nr 35 ...
--

Awatar użytkownika
zWiatrem
kapral
Posty: 125
Rejestracja: 27 kwie 2012, 11:26

EN57-038

Post autor: zWiatrem » 11 sty 2018, 23:04

EN57-038
Najstarszy czynny zespół trakcyjny jeżdżący w Polsce kursuje do Ostrołęki.

Nazywany przez pracowników „babcia”, stacjonuje w Tłuszczu.
Numer fabryczny: 5B 6B 5B - 38
Rok produkcji: 1963
Status: Czynny

Dane z: https://www.forumkolejowe.pl/ilostan/in ... e=EN57-038

Zdjęcia z 28 grudnia, pierwsze w Tłuszczu przed odjazdem, a drugie już Ostrołęce.

Obrazek

Obrazek

Babcia to czynny eksponat muzealny, pojeździ jeszcze parę miesięcy.

PS
W odróżnieniu od Pendolino, ma działające Wi-Fi :)

PS 2
Kto dawno nie był w Tłuszczu na pierwszy zdjęciu zauważy, że nie ma wiaduktu, który parę lat temu został przed przebudową peronów rozebrany.
--

Awatar użytkownika
zWiatrem
kapral
Posty: 125
Rejestracja: 27 kwie 2012, 11:26

Linia Nr. 35 Ostrołęka-Szczytno

Post autor: zWiatrem » 20 lut 2018, 15:40

Artykuł z dnia: 20.02.2018
http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci ... 85877.html
Mimo zaplanowanej modernizacji linii kolejowej 35 z Ostrołęki do stacji Chorzele na granicy województwa mazowieckiego i warmińsko-mazurskiego na razie nie ma co liczyć na przedłużenie modernizacji w kierunku Szyman, gdzie do Olsztyna wiodą już nowe tory. Województwo warmińsko-mazurskie nie jest zainteresowane taką inwestycją.

...

Wygląda więc na to, żeby aby stworzyć alternatywny, stosunkowo szybki ciąg transportowy pomiędzy Warszawą a Olsztynem (przez Tłuszcz, Ostrołękę, Szymany i Szczytno), który stworzyłby nowe możliwości dla kolei regionalnej i towarowej, zabraknie blisko…20 kilometrów dobrego toru.
--

Tapatik
plutonowy
Posty: 237
Rejestracja: 18 sty 2007, 17:01

Re: Węzeł Kolejowy Ostrołęka

Post autor: Tapatik » 20 lut 2018, 19:58

Obrazek

Jeden z komentarzy pod artykułem:

Szanowny RK. Nasuwa mi się pytanie w cytowanym fragmencie:
"Mimo że odcinek wymagający najpilniejszych prac – między Wielbarkiem a stacją Chorzele – ma zaledwie 18 kilometrów."
Jak to policzyliście?
Chorzele-stacja(nieczynna) położona w km 56,373
Wielbark-przystanek osobowy położony w km 71,060
Odcinek wymagający najpilniejszych prac ma zaledwie 15,313 (dokładnie) a nie 18.

I jeszcze fragment artykułu:

[...]urząd marszałkowski nie zgłaszał do realizacji w ramach RPO na lata 2014–2020 projektu dotyczącego prac na linii kolejowej nr 35 na odcinku Chorzele – Szymany.

Czyli marudą jest marszałek województwa Warmińsko-Mazurskiego.
Może by jakąś petycję do niego wysmażyć?

Tak przy okazji - nasze specjalna strefa ekonomiczna nie ma bocznicy kolejowej mimo, że do torów ma blisko.

Tapatik
plutonowy
Posty: 237
Rejestracja: 18 sty 2007, 17:01

Re: Węzeł Kolejowy Ostrołęka

Post autor: Tapatik » 23 lut 2018, 12:18

Wiadomość z dnia dzisiejszego:

http://www.infoprzasnysz.com/linia-kole ... zywrocona/

Niestety nie dają kopiować tekstu. Jeszcze w tym miesiącu będzie podpisana umowa na roboty budowlane, które zakończą się w grudniu 2020 roku.
Linia z Wielbarka do Chorzel jest już wyremontowana i można na niej jeździć z prędkością 80 km/h, natomiast będzie remontowana teraz linia Chorzele-Ostrołęka i będzie można na niej jeździć z prędkością 120 km/h.

No to czekamy na budowę linii Chorzele-Przasnysz-Ciechanów.

ODPOWIEDZ